eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Globalne marki stawiają na handel online

Globalne marki stawiają na handel online

2012-05-21 00:11

Globalne marki stawiają na handel online

Handel online © fot. mat. prasowe

Według najnowszych badań CBRE, wiodącej firmy doradczej w sektorze nieruchomości, wraz z gwałtownym rozwojem handlu internetowego na świecie, największe globalne marki szybko rozbudowują swoją ofertę w sieci.

Przeczytaj także: Globalne sieci handlowe w 2011 roku

Coroczne badanie CBRE “Globalizacja handlu detalicznego”, w którym udział wzięło 326 wiodących międzynarodowych sieci detalicznych (w tym markowych sklepów różnych branż, supermarketów, restauracji i kawiarni) z 22 krajów wykazało, że 80% marek posiada już katalog internetowy, w którym można zapoznać się z ich ofertą. Internetowy katalog udostępnia aż 92% marek oferujących odzież luksusową i biznesową oraz 87% popularnych sklepów z przystępną cenowo odzieżą i dżinsami. Możliwości są mniejsze, jeśli chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój – obecnie już średnio 28% światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26% w 2011 r.

Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, oraz na 1. miejscu wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej – aż 34% światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju, w porównaniu do 24% w ubiegłym roku. Oznacza to, że 110 spośród 326 wiodących światowych sieci biorących udział w badaniu oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z dostawą. Niektóre marki, jak Gap, Footlocker czy Muji, wchodzą na nasz rynek otwierając jednocześnie sklep tradycyjny i internetowy, podczas gdy inne, np. Burberry czy Galeries Lafayette Group, dostępne są tylko poprzez serwis internetowy. Światowym liderem handlu internetowego jest Francja (49% sieci oferuje zakupy z dostawą w tym kraju), wyprzedzając Kanadę (46%), Wielką Brytanię (44%) i USA (44%).

“Imponujący wzrost dostępności zakupów internetowych z dostawą na terenie Polski jest odpowiedzią na oczekiwania polskich konsumentów. Już od kilkunastu lat Polacy chętnie kupują przez internet ubrania, elektronikę i multimedia, artykuły dla dzieci i oczywiście książki. Po niedawnym uruchomieniu sklepu internetowego Zara, oferującego odbiór zamówienia w sklepach sieci lub dostawę do domu, będziemy prawdopodobnie obserwować szybki rozwój oferty zakupów internetowych kolejnych światowych marek. W najbliższych latach spodziewam się również wzrostu popularności internetowych supermarketów spożywczych, do czego przyczynia się zjawisko starzenia się społeczeństwa i rozwój usług odpowiadających potrzebom tej grupy” – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska.

Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów – 62% z nich ma już sklepy internetowe z możliwością dostawy w naszym kraju. Kolejną grupą są sklepy odzieżowe ze średniej półki cenowej (43%), następnie marki oferujące odzież luksusową i biznesową (41%) oraz specjalistyczne sklepy odzieżowe, w tym sportowe (39%).

“Choć większość marek ma już europejskie lub globalne sklepy internetowe dostępne w języku angielskim, ich popularność w Polsce jest wciąż ograniczona ze względu na barierę językową. Wielkość polskiego rynku jest jednak zachętą dla detalistów do uruchamiania polskojęzycznych serwisów zakupowych, jak zara.com, deichmann.com, czy c-and-a.com. Na polskim rynku handlu internetowego będzie się zapewne wiele działo w najbliższych latach” - powiedziała Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku i doradztwa w CBRE Polska.

Wyniki badania wskazują, że posiadanie tradycyjnego sklepu ma istotne znaczenie dla decyzji o uruchomienia sklepu internetowego z dostawą. W Polsce serwis taki ma 34% wiodących światowych marek, jednak odsetek ten jest znacznie wyższy dla sieci, które prowadzą już
w naszym kraju tradycyjne sklepy (47%).

fot. mat. prasowe

Handel online

Handel online napędza globalne marki

“Sprzedaż internetowa jest obecnie motorem globalizacji handlu detalicznego i z pewnością będzie miała wpływ na kształtowanie się przyszłego popytu na powierzchnie handlowe. Jeśli chodzi o perspektywy sklepów tradycyjnych i internetowych, obecne trendy wskazują, że fizyczna obecność sklepów pozostanie kluczowym elementem sukcesu wiodących światowych marek. Aby podnosić sprzedaż, najlepsi detaliści postawią na zróżnicowane kanały dostępu dla klientów: sklepy tradycyjne, katalogi internetowe, sklepy internetowe z dostawą oraz obowiązkowo obecność w mediach społecznościowych” - dodała Karina Kreja.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: