eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy konsumenci a programy lojalnościowe

Polscy konsumenci a programy lojalnościowe

2012-05-14 12:35

Polscy konsumenci a programy lojalnościowe

Co zachęca do skorzystania z programu lojalnościowego? © fot. mat. prasowe

Prawie połowa Polaków twierdzi, że nic nie jest w stanie zachęcić ich do brania udziału w konsumenckich programach lojalnościowych - tak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network.

Przeczytaj także: Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne

Program lojalnościowy jako długotrwała strategia marketingowa budowania i utrzymywania dobrych relacji z klientami jest ogromnym wyzwaniem dla firm, korzystających z tego rodzaju narzędzi. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie On Board PR ECCO Network wśród reprezentatywnej grupy Polaków prawie połowa badanych stwierdziła, że nic ich nie zachęca do brania udziału w programach lojalnościowych. Do najpopularniejszych sposobów sprawiających, że Polacy chętniej angażowaliby się w tego rodzaju programy, należą: możliwość wymiany zebranych punktów na pieniądze (21 proc.), otrzymanie natychmiastowego rabatu (18 proc.) lub nagrody rzeczowej (16 proc.).

fot. mat. prasowe

Co zachęca do skorzystania z programu lojalnościowego?

Niemal połowa Polaków nie ma zamiaru korzystać z programów lojalnościowych


„Rabaty, nagrody pieniężne oraz rzeczowe w odczuciu badanych dają realne korzyści z przeprowadzanych transakcji, natomiast wartość dodana w postaci np. przynależności do ‘elitarnego’ klubu okazuje się być niewystarczającym argumentem, pozwalającym na przekonanie potencjalnych odbiorców. Liczą się konkretne korzyści najlepiej wg zasady pay back. Badania również potwierdziły, iż im starsza grupa docelowa tym trudniej ją przekonać do udziału w programie lojalnościowym“ – komentuje Tomasz Lis z On Board PR.

Programy lojalnościowe głównie dla młodych

Klucz do zaufania Polaków do programów lojalnościowych leży w przekonaniu ich, że są one elementem przemyślanej i spójnej komunikacji firmy. Program nie może być odrębnym bytem ale musi wynikać z tradycji przekazów i łączyć się z przyszłą obietnicą działań. Zestawienie rodzajów programów lojalnościowych z wiekiem respondentów pokazuje, że każda grupa wiekowa badanych Polaków cechuje się charakterystyczną kombinacją odbioru programów lojalnościowych. Najbardziej zainteresowani uczestnictwem w programach lojalnościowych są osoby z grup wiekowych 18-24 i 25-39 lat. Najmłodsi badani wybierają nagrody rzeczowe. Wkroczenie w dorosłość oznacza chęć otrzymywania głównie korzyści związanych z zakupami (pieniądze na kolejne zakupy) i natychmiastowej zniżki. Co ciekawe po przekroczeniu 18 roku życia pieniądze na kolejne zakupy lubią już wszystkie kolejne grupy wiekowe.

Zatem rodzaj programu lojalnościowego powinien zostać dobrany do grupy wiekowej na podstawie oferty odpowiadającej oczekiwaniom danej grupy.

Informacje o badaniu
Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Wyniki opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: