eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?

Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?

2022-09-14 12:24

Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?

Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę? © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Przed nami najnowsza odsłona cyklicznie publikowanego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Ostatnie badanie wskazuje, że zainteresowanie Polaków programami lojalnościowymi ciągle znajduje się w trendzie wzrostowym. Wyższa od zanotowanej ostatnio jest również aktywność w programach i ich świadome wykorzystywanie. Oto, co jeszcze wynika z odpowiedzi udzielonych przez respondentów.

Przeczytaj także: Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Czy uczestnictwo w programach lojalnościowych cieszy się w naszym kraju powodzeniem?
  • Jak kształtuje się aktywność użytkowników programów lojalnościowych?
  • Które z programów lojalnościowych cieszą się największą popularnością?


Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się. Obecnie z programów korzysta 64% kobiet i 59% mężczyzn. Największą zaletą posiadania programów jest zdaniem konsumentów możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów, usług (54% versus 51% w 2021 roku), zaś największą wadą – niska wartość punktów (35% versus 34% w 2021 roku).

fot. mat. prasowe

Uczestnictwo w programach lojalnościowych

62% Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego


Mimo, iż w ciągu ostatniego roku nie zanotowano istotnego przyrostu w ogólnym wskaźniku uczestnictwa w programach lojalnościowych, to można powiedzieć, że zmianie uległo nastawienie, czy też forma zaangażowania. Uczestnicy deklarują bowiem wyższą aktywność względem poprzedniego pomiaru, co przejawia się tym, że większa liczba klientów zna na bieżąco swój status w programie i stara się korzystać z oferty (zniżek i nagród).

Warto podkreślić, że respondenci deklarują również częstsze niż w poprzednich latach korzystanie z benefitów w postaci zniżek, rabatów oraz nagród za punkty. Może być to związane z większą popularnością aplikacji programów lojalnościowych oferujących łatwy dostęp do benefitów przy kasie w hipermarketach, dyskontach lub mniejszych sklepach sieciowych.

fot. mat. prasowe

Aktywność w programach lojalnościowych

Większa liczba klientów zna na bieżąco swój status w programie i stara się korzystać z oferty


Program lojalnościowy Biedronki jest zdecydowanie numerem jeden dla Polaków. Jest to też program, który odnotował najwyższy wzrost jako ulubiony przez konsumentów (wzrost z 24% w 2021 do 35% w 2022).

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze programy lojalnościowe

Program lojalnościowy Biedronki jest zdecydowanie numerem jeden dla Polaków


Warto podkreślić, że w ciągu ostatniego roku istotnie wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych – o około 13 p.p. Taki przyrost może być zasługą m.in. pojawienia się nowej aplikacji należącej do sieci dyskontów „Biedronka”, która przyciągnęła kilka milionów użytkowników ze wszystkich grup wiekowych. Mówiąc o bieżącym roku w kontekście aplikacji programów lojalnościowych, warto zaznaczyć kilka innych znaczących wzrostów liczby uczestników, których przedstawicielami są: Lidl Plus, Żappka, Vitay, Monety Allegro oraz Empik Premium.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych

W ciągu ostatniego roku istotnie wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych


Korzystanie z programów lojalnościowych już od lat cieszy się sporą popularnością, nic dziwnego, bowiem oferują coraz liczniejsze promocje, rabaty, punkty, nagrody i wszelkiego rodzaju korzyści. Może mieć to szczególne znaczenie w czasie, gdy inflacja coraz dotkliwiej sięga do portfeli Polaków, zmuszając ich do szukania oszczędności w różnego rodzaju zakupach. Uczestnictwo w programach lojalnościowych osiągnęło, co prawda, pewnego rodzaju stabilizację, jednak zmian możemy doszukiwać się w samym zaangażowaniu i jego formie. Natomiast wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku. – komentuje Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2022 było realizowane metodą ilościową oraz jakościową: CATI, N=802 – badanie zrealizowane na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa; CAWI, N=1445 – badanie zrealizowane wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania); pogłębione wywiady telefoniczne (TDI), N=10 – osoby aktywnie uczestniczące w co najmniej 3 programach. Realizacja aktualnej edycji badania miała miejsce w lipcu i sierpniu 2022 r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: