Usługi lokalizacyjne mają przyszłość
2012-04-28 00:10
GPS © Maksym Dykha - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polacy a użytkowanie telefonów komórkowych
Wyniki realizowanego przez TNS projektu Mobile Life, w ramach którego zbadano zwyczaje korzystania z telefonów komórkowych wśród 48 000 osób w 58 krajach świata, pokazują, że większość osób docenia korzyści płynące z dostępu do szerokiego zakresu usług, w zamian za udostępnianie informacji o swojej lokalizacji.Wnioski z badania, które opublikowano w postaci zestawu interaktywnych wizualizacji, dostępnych pod adresem www.tnsglobal.com/mobilelife wskazują, że aplikacje i usługi, z których korzystają użytkownicy, różnią się w poszczególnych regionach.
Usługi lokalizacyjne wchodzą do powszechnego użycia
Ponad jedna dziesiąta (12 %) polskiej populacji użytkowników telefonów komórkowych korzysta już
z usług lokalizacyjnych, ale prawie pięciokrotnie większa liczba użytkowników (57%) chciałaby rozpocząć korzystanie z funkcji lokalizacyjnych w przyszłości. Dostęp do nawigacji i map GPS to jedna z najpowszechniejszych przyczyn, dla których użytkownicy telefonów w Polsce rozpoczynają korzystanie z usług lokalizacyjnych (39%). Usługi lokalizacyjne są jednocześnie używane także w szerszym zakresie niż nawigacja - obecnie 15% użytkowników portali społecznościowych „melduje się” poprzez platformy takie jak Foresquare, czy Facebook Places.
fot. Maksym Dykha - Fotolia.com
GPS
Zaawansowani użytkownicy usług lokalizacyjnych zdali sobie sprawę, że udostępnienie informacji o swoim położeniu markom i sklepom może przynosić korzyści – jedna siódma użytkowników (14,3%) udostępnia swoje dane lokalizacyjne w zamian za dostęp do specjalnych ofert i promocji. Oprócz bieżących użytkowników usług lokalizacyjnych, ponad jedna piąta (21,5%) polskiej populacji osób korzystających lub deklarujących chęć korzystania z voucherów lub kuponów przesyłanych na komórki, ceni sobie możliwość otrzymywania informacji o interesujących ofertach, w czasie przebywania w pobliżu ulubionych sklepów. Jednocześnie użytkownicy są wrażliwi na ochronę swojej prywatności – jedynie co dwudziesty użytkownik telefonów komórkowych (6%) jest zainteresowany otrzymywaniem reklam przesyłanych na komórki, jeżeli dotyczą ofert dostępnych w najbliższej okolicy.
Łukasz Chmura, Senior Research Executive TNS Polska wyjaśnia: „Usługi lokalizacyjne powoli wchodzą w fazę dojrzałą. Konsumenci zaczynają zdawać sobie sprawę, że udostępnianie informacji o swojej lokalizacji daje korzyści w postaci atrakcyjnych zniżek lub ofert. Wynika to z połączenia czasu i kontekstu - możliwość precyzyjnego naprowadzania konsumentów na ofertę w momencie, kiedy mogą oni z łatwością z niej skorzystać, daje marketerom potężne narzędzie do opracowywania strategii opartych na szczegółowym targetowaniu.”
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Telefony komórkowe: zwyczaje, opłaty i oszczędności
-
Telefony komórkowe, czyli co kraj to obyczaj
-
10 błędów, które robisz używając smartfona
-
Smartfony zacieśniają więzy rodzinne
-
Technologie mobilne: do 2020 r. 70 proc. populacji będzie używać smartfonów
-
Bankowość mobilna coraz ważniejsza
-
Urządzenia elektroniczne niezbędne na wakacjach
-
Urządzenia mobilne: rządzą serwisy informacyjne i publicystyka
-
Mikroinstalacje OZE. Polacy mówią "tak"
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)