eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Usługi lokalizacyjne mają przyszłość

Usługi lokalizacyjne mają przyszłość

2012-04-28 00:10

Przeczytaj także: Polacy a użytkowanie telefonów komórkowych


Globalna diagnoza zachowań użytkowników

Choć badanie TNS Mobile Life wskazało na ogólny wzrost chęci korzystania z usług lokalizacyjnych, to powody, dla których ludzie otwierają się na te usługi różnią się na poszczególnych rynkach.

Spośród wszystkich użytkowników usług lokalizacyjnych z możliwości odnajdywania znajomych najczęściej korzystają obywatele Ameryki Łacińskiej, przy czym 39% wskazuje tę funkcję, jako główny powód, dla którego decydują się oni zdradzić informacje o swoim położeniu, podczas gdy w Polsce podobne podejście wykazuje jedynie 9% użytkowników. Jest to raczej niewiele, szczególnie jeśli porównamy się z bliższymi geograficznie regionami: w Europie z tej funkcjonalności korzysta 20% użytkowników.

Podobne zróżnicowanie dotyczy sposobów korzystania z usług lokalizacyjnych w celu ułatwienia życia. Na nasyconych technologią rynkach rozwiniętych krajów europejskich 25% osób korzysta z usług lokalizacyjnych, aby poznać informacje o położeniu znajdujących się w pobliżu restauracji i lokali rozrywkowych, podczas gdy w Polsce liczba ta spada do 12% użytkowników. Plasuje to Polskę nieznacznie za Czechami, gdzie 13% użytkowników usług lokalizacyjnych korzysta z nich po to, aby odnaleźć ciekawe miejsca, do których można się udać.

Katarzyna Królik, Research Executive TNS Polska, dodaje: „Te regionalne różnice pokazują, jak ważne w kontekście marketingu usług lokalizacyjnych jest opracowanie ściśle ukierunkowanej strategii. Usługi lokalizacyjne oferują bezprecedensowy poziom zaangażowania, natomiast wymagają one jednocześnie dostosowania się do sposobu, w jaki konsumenci na poszczególnych rynkach chcą nawiązywać interakcję z markami, aby uniknąć niepotrzebnej nachalności. Tam, gdzie markom się to udaje, obserwujemy znaczne korzyści w postaci wzrostu zaangażowania, lojalności i wyników sprzedaży.”

Informacje o badaniu
Mobile Life to realizowany corocznie od 7 lat projekt badawczy poświęcony badaniu zachowań, motywacji i priorytetów światowej populacji użytkowników telefonów komórkowych. Projekt Mobile Life oferuje najbardziej kompleksowe spojrzenie na to, w jaki sposób konsumenci na całym świecie korzystają ze swoich telefonów komórkowych oraz jakie możliwości stwarza to markom. Zestaw interaktywnych wizualizacji danych dotyczących bieżącego (i prognoz przyszłego) wykorzystania szeregu usług i aplikacji opublikowany został w Internecie pod adresem www.tnsglobal.com/mobilelife . Celem projektu Mobile Life, który opiera się danych pochodzących z rozmów z 48 000 konsumentów w 58 krajach, jest uchwycenie opinii całej populacji użytkowników komórkowych na poszczególnych rynkach i obejmuje następujące kraje: Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Belgia, Brazylia, Chile, Chiny, Czechy, Dania, Egipt, Filipiny, Finlandia, Francja, Ghana, Grecja, Hiszpania, Holandia, Hong Kong, Indie, Indonezja, Irlandia, Izrael, Japonia, Kamerun, Kanada, Kenia, Kolumbia, Korea Południowa, Malezja, Meksyk, Niemcy, Nowa Zelandia, Nigeria, Norwegia, Pakistan, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, RPA, Senegal, Singapur, Słowacja, Szwecja, Szwajcaria, Taiwan, Tanzania, Tajlandia, Turcja, Uganda, Ukraina, USA, Węgry, Wielka Brytania, Wietnam, Włochy, Wybrzeże Kości Słoniowej, Zjednoczone Emiraty Arabskie.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: