eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zatrudnienie pracownika 50+ opłacalne

Zatrudnienie pracownika 50+ opłacalne

2012-02-27 00:20

Przeczytaj także: Rynek pracy potrzebuje starszych


Wcześniej jednak, jak zaznacza Beata Kapcewicz, trzeba odpowiedzieć sobie na pytania: W jakim momencie życia obecnie się znajduję? Czego potrzebuję i w jakim charakterze chciałbym pracować? Następnie warto przyjrzeć się swoim kompetencjom: Jaką wiedzę mam o zaoferowania, co potrafię i jakie zgromadziłem doświadczenia, a także jakie cechy charakteru doceniali moi poprzedni pracodawcy i dlaczego będę dobrym kandydatem do pracy.

Kolejnym krokiem powinno być zastanowienie się nad tym, u kogo byśmy chcieli pracować: Jakie firmy mogą potrzebować takich kompetencji, jakie posiadam? W których firmach wiek może być atutem a nie przeszkodą? I dopiero z taką listą przemyśleń oraz z zupełnie nowym, odpowiadającym na potrzeby obecnego rynku pracy CV, możemy wyruszać na poszukiwania pracy.

- Warto jest śledzić serwisy rekrutacyjne i wysyłać aplikację na te ogłoszenia, które nas interesują. Następnie stworzyć listę pracodawców, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą i bez względu na to, czy akurat interesująca nas firma ogłasza nabór pracowników czy nie, wysłać tam swoje CV. Skontaktujmy się też z Agencjami Doradztwa Personalnego i złóżmy swoje dokumenty, ale przede wszystkim skorzystajmy z tzw. networkingu. Analizując doświadczenia naszych Klientów, mogę powiedzieć, że skontaktowanie się ze znajomymi i poinformowanie ich o zamiarze znalezienia zatrudnienia jest najskuteczniejszym sposobem dotarcia do pracodawców wśród tej grupy pracowników – radzi Beata Kapcewicz.

Pracowniku 50+, szukasz pracy? Przeczytaj, co powinieneś zrobić, by ją zdobyć!
  1. Przeanalizuj swoją sytuację – Jakie masz obecnie potrzeby? W jakim charakterze chciałbyś i możesz pracować?
  2. Zrób zawodowy rachunek sumienia – Jakie masz kompetencje i doświadczenie? Co możesz zaoferować pracodawcy? Wejdź w jego buty i odpowiedz: Z których Twoich atutów i w jaki sposób skorzysta najbardziej?
  3. Zrób przegląd rynku – Zorientuj się, czy są oferty wymagające Twoich kwalifikacji. Zrób listę firm, która może szukać takich osób, jak Ty.
  4. Zmień życiorys – Napisz w nim, jakie konkretnie projekty i zadania realizowałeś i czego się dzięki temu nauczyłeś. Dopasuj dokument pod ofertę lub pracodawcę. Wyróżnij to, co może go zainteresować.
  5. Podłącz się do sieci – Obecnie większość firm publikuje oferty pracy w Internecie. Przeglądaj serwisy pracy i portale społecznościowe. Sprawdzaj strony karier pracodawców, którzy szczególnie Cię interesują.
  6. Wykaż się inicjatywą – Szukanie pracy to też praca. Odpowiadaj na ogłoszenia, ale też wysyłaj CV do firm, odwiedź agencje doradztwa personalnego i rozpuść wici wśród znajomych.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Asisted Web Interviewing) w dniach od 15. lipca do 18. sierpnia 2010 roku. Próbę dobrano metodą losowania systematycznego użytkowników serwisów internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu stat.pl/PBI. W badaniu uczestniczyło 1870 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej w oparciu o charakterystykę społeczno-demograficzną badanej populacji (na podstawie badania Omnibus PBS DGA, sierpień-wrzesień 2009).

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: