Zatrudnienie pracownika 50+ opłacalne
2012-02-27 00:20
Przeczytaj także: Rynek pracy potrzebuje starszych
Wcześniej jednak, jak zaznacza Beata Kapcewicz, trzeba odpowiedzieć sobie na pytania: W jakim momencie życia obecnie się znajduję? Czego potrzebuję i w jakim charakterze chciałbym pracować? Następnie warto przyjrzeć się swoim kompetencjom: Jaką wiedzę mam o zaoferowania, co potrafię i jakie zgromadziłem doświadczenia, a także jakie cechy charakteru doceniali moi poprzedni pracodawcy i dlaczego będę dobrym kandydatem do pracy.
Kolejnym krokiem powinno być zastanowienie się nad tym, u kogo byśmy chcieli pracować: Jakie firmy mogą potrzebować takich kompetencji, jakie posiadam? W których firmach wiek może być atutem a nie przeszkodą? I dopiero z taką listą przemyśleń oraz z zupełnie nowym, odpowiadającym na potrzeby obecnego rynku pracy CV, możemy wyruszać na poszukiwania pracy.
- Warto jest śledzić serwisy rekrutacyjne i wysyłać aplikację na te ogłoszenia, które nas interesują. Następnie stworzyć listę pracodawców, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą i bez względu na to, czy akurat interesująca nas firma ogłasza nabór pracowników czy nie, wysłać tam swoje CV. Skontaktujmy się też z Agencjami Doradztwa Personalnego i złóżmy swoje dokumenty, ale przede wszystkim skorzystajmy z tzw. networkingu. Analizując doświadczenia naszych Klientów, mogę powiedzieć, że skontaktowanie się ze znajomymi i poinformowanie ich o zamiarze znalezienia zatrudnienia jest najskuteczniejszym sposobem dotarcia do pracodawców wśród tej grupy pracowników – radzi Beata Kapcewicz.
Pracowniku 50+, szukasz pracy? Przeczytaj, co powinieneś zrobić, by ją zdobyć!
- Przeanalizuj swoją sytuację – Jakie masz obecnie potrzeby? W jakim charakterze chciałbyś i możesz pracować?
- Zrób zawodowy rachunek sumienia – Jakie masz kompetencje i doświadczenie? Co możesz zaoferować pracodawcy? Wejdź w jego buty i odpowiedz: Z których Twoich atutów i w jaki sposób skorzysta najbardziej?
- Zrób przegląd rynku – Zorientuj się, czy są oferty wymagające Twoich kwalifikacji. Zrób listę firm, która może szukać takich osób, jak Ty.
- Zmień życiorys – Napisz w nim, jakie konkretnie projekty i zadania realizowałeś i czego się dzięki temu nauczyłeś. Dopasuj dokument pod ofertę lub pracodawcę. Wyróżnij to, co może go zainteresować.
- Podłącz się do sieci – Obecnie większość firm publikuje oferty pracy w Internecie. Przeglądaj serwisy pracy i portale społecznościowe. Sprawdzaj strony karier pracodawców, którzy szczególnie Cię interesują.
- Wykaż się inicjatywą – Szukanie pracy to też praca. Odpowiadaj na ogłoszenia, ale też wysyłaj CV do firm, odwiedź agencje doradztwa personalnego i rozpuść wici wśród znajomych.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Asisted Web Interviewing) w dniach od 15. lipca do 18. sierpnia 2010 roku. Próbę dobrano metodą losowania systematycznego użytkowników serwisów internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu stat.pl/PBI. W badaniu uczestniczyło 1870 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej w oparciu o charakterystykę społeczno-demograficzną badanej populacji (na podstawie badania Omnibus PBS DGA, sierpień-wrzesień 2009).
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych u osób 50+
-
Aktywizacja zawodowa osób 50+ konieczna
-
Niska aktywność zawodowa pracowników 50+
-
Praca na emeryturze: rząd ma pomysł na aktywizację zawodową seniorów
-
Rynek pracy 2024 - co nas czeka?
-
Pracownicy po 50-tce wymykają się stereotypom
-
Rynek pracy: firmy powinny stawiać na seniorów
-
Znalezienie pracy coraz trudniejsze
-
Polscy pracownicy niepewni o miejsca pracy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)