Polskie sklepy internetowe 2005
2005-02-21 13:26
Przeczytaj także: Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
Najwięcej, bo 82 % sklepów umożliwia dostarczenie zakupionych towarów poprzez firmę spedycyjną, nieco mniej, 60 % przekazuje wysyłkę Poczcie Polskiej. Zdecydowana większość sklepów uzależnia koszty przesyłki od wartości dokonanych zakupów, im większa wartość zakupów tym niższe ceny przesyłki, przy czym najczęściej przy wartości zakupów powyżej 1000 zł przesyłka jest realizowana na koszt sklepu. Około 12 % sklepów dodatkowo dowozi zakupione towary do klienta własnym transportem, jeśli klient mieszka na terenie tego samego miasta, gdzie mieści się siedziba firmy.
Poprawia się jakość sklepów internetowych – około 80 % sklepów prezentuje fotografie i opisy większości lub wszystkich oferowanych towarów. Niektóre sklepy umożliwiają swoim klientom prezentację ocen i opinii na temat poszczególnych produktów, aktualnie około 13 % sklepów ma taką funkcjonalność. Wiele do życzenia pozostawia jednak sposób informowania klientów o prawach i obowiązkach stron transakcji – jedynie około 57 % sklepów zamieszcza na swoich stronach regulamin.
Bardzo zróżnicowane są sklepy pod względem ilości skatalogowanych produktów, możemy znaleźć sklepy z dosłownie kilkoma towarami w ofercie, z drugiej strony są też takie, które w cenniku mają ponad 10 tysięcy towarów. Średnia arytmetyczna towarów w sklepach to około 1300, przy czym najwięcej, bo 27 % sklepów mieści się w przedziale od 100 do 500 towarów.
fot. mat. prasowe
Pod względem lokalizacji siedziby sklepów internetowych, pokrywa się ona ze strukturą największych polskich aglomeracji. 30 % polskich sklepów internetowych ma siedzibę w Warszawie. Na kolejnych miejscach znajdują się: Kraków (9%), Wrocław (8%), Gdańsk i Poznań (po 6 %). Ma to znaczenie szczególnie dla tych klientów, którzy przed dokonaniem zakupu muszą zobaczyć towar „na żywo”. Nie bez znaczenia są również koszty transportu, które w przypadku klientów z dużych aglomeracji będą znikome.
fot. mat. prasowe
Raport sporządzono na podstawie danych z dnia 31 stycznia 2005r. pochodzących z przeszukiwarki polskich sklepów internetowych .
1 2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polskie sklepy internetowe 2007
-
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce: voiceboty lepsze niż reklama?
-
Prognozy na 2024 rok, czyli Mastercard Economic Outlook
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
-
Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce