eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011

Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011

2011-12-02 12:51

Przeczytaj także: Polski rynek reklamy online 2011


Wydatki na reklamę online w podziale na sektory

Finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja to sektory wciąż generujące prawie 40% wydatków na reklamę online. Artykuły FMCG, zgrupowane na podstawie poniższej klasyfikacji, stanowią łącznie niemal jedną siódmą (14%) tortu, podczas gdy dobra trwałe zajmują ponad dwukrotnie więcej (35%). W porównaniu do pierwszego półrocza zeszłego roku w sektorach produktowych zauważalne są największe wzrosty w wydatkach na reklamę produktową: chemii gospodarczej (produkty do użytku domowego), farmaceutyków oraz odzieży. Wszystkie te kategorie zwiększyły nakłady o ponad 60% więcej niż w pierwszym półroczu 2010. Duży wzrost zanotowały także wydatki na handel.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online w podziale na sektory

Wydatki na reklamę online w podziale na sektory


Informacje o badaniu
IAB AdEx jest projektem cyklicznym służącym do badania wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych. W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku. Wielkości wydatków na reklamę online zostały wyestymowane (w szczególności dotyczy to wielkości wydatków na reklamę SEM) przez IAB Polska na podstawie kwartalnych wyników badania IAB AdEx dostarczonych przez PwC Polska. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. Raport zawiera dane za pierwsze półrocze 2011 (30 uczestników) oraz porównania historyczne, w tym skorygowane dane za 2010, które zostały zweryfikowane o finalną wartość kick-back’ów rozliczonych przez uczestników badania. Dane dotyczące wielkości wydatków pochodzą z historycznych raportów rocznych oraz pomiaru H1’2011, zaś dynamika wzrostów została obliczona na podstawie porównywalnej bazy uczestników badania biorących udział w H1’2010. Ankiety zebrano w dniach 14 lipca – 10 listopada 2011.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: