eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

2011-10-19 12:22

Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze


fot. mat. prasowe

Które cechy są istotne dla uznania płatności online za bezpieczną?

Które cechy są istotne dla uznania płatności online za bezpieczną?

Internauta nie chce udostępniać danych. 16% badanych odpowiedziało, że nie robi zakupów w sieci, ponieważ nie chce udostępniać swoich danych osobowych. Niechętnie robią to również kupujący w internecie. Tylko 10% respondentów uważało, że powinno się zmuszać kupujących do zakładania konta w sklepie, pozostali uczestnicy badania w mniejszym lub większym stopniu opowiadają się za brakiem rejestracji – „może mieć ale nie musi” (47%), „powinien mieć” (28%).

Konsultant on-line jest mile widziany. Prawie połowa badanych (49%) stwierdziła, że sklep powinien umożliwić kontakt z konsultantem, którego można zapytać o szczegóły produktu, czy też upewnić się, że towar na pewno jest w magazynie. Zdaniem jednej trzeciej respondentów dobrze jest, gdy użytkownik ma szansę dopytać, sprawdzić, ale jak specjalnego kanału kontaktu nie będzie, to się nic nie stanie.

Badania Ceneo potwierdziły, że klienci sklepów internetowych chcą wiedzieć, kto stoi za biznesem, jakie krążą o nim opinie, wszak powierzają im swoje pieniądze. Z powodu ograniczeń Internetu użytkownicy oczekują od sprzedawców rzetelnych opisów, profesjonalnych zdjęć. Duże znaczenie ma dla nich bezpieczeństwo transakcji, dlatego zwracają uwagę na to, czy sklep łączy się z pośrednikiem płatności przez połączenie szyfrowane. Mniejsze znaczenie ma dla nich marka sklepu i jego obecność w porównywarkach cen.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez IMAS International (imas.pl) na zlecenie Ceneo.pl w dniach 13-25 lipca 2011 r., metodą ankiety internetowej CAWI, na próbie n=1023 polskich internautów. Dobór respondentów został dokonany metodą kwotową z internetowego panelu badawczego IMAS OnLine (imasonline.pl), zgodnie z założonymi liczbowo kwotami osób wyznaczanych przez zmienne: płeć, wiek i poziom wykształcenia. Badanie jest reprezentatywne dla populacji dorosłych internautów w wieku od 18 do 54 lat.

BADANIE PRZEPROWADZONE WŚRÓD SKLEPÓW


E-SKLEPÓW CORAZ WIĘCEJ

fot. mat. prasowe

W którym roku powstał Państwa sklep internetowy?

W którym roku powstał Państwa sklep internetowy?

Szacuje się, że obecnie na polskim rynku działa około 10 tys. sklepów on-line. Rynek handlu internetowego rozwija się w błyskawicznym tempie, sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Oprócz tego, że powstają nowe marki, również sklepy znane do tej pory z tradycyjnej sprzedaży decydują się na uruchomienie dodatkowego kanału sprzedaży – właśnie w Internecie. W sieci kupujemy już wszystko – poczynając od medykamentów, poprzez odzież i obuwie, sprzęt RTV czy AGD, kończąc na samochodach. Oprócz ankiety przeprowadzonej przez IMAS wśród Internautów, Ceneo.pl przeprowadziło krótkie badanie wśród sklepów internetowych. Odpowiedzi na pytania udzieliło 432 przedstawicieli sklepów internetowych. Warto zwrócić uwagę na to, że wśród sklepów, które udzielały odpowiedzi aż 20,1% z nich powstało w 2011 – są to więc e-sprzedawcy, którzy obecnie stawiają swoje pierwsze kroki na rynku.

Badanie pokazuje duży wzrost nowopowstałych sklepów w 2004 roku – w stosunku do roku poprzedniego powstało ich pond 2 razy więcej. Kolejnym rokiem, w którym nastąpił duży przeskok jest 2009 – powstało w nim 10% więcej e-sklepów niż w roku 2008.

Wykres przedstawiony powyżej pokazuje wyraźną tendencję wzrostową – o ile przed 2000 roku liczba sklepów była znikoma, tak w ciągu ostatnich 11 lat branża handlu internetowego rozwinęła się bardzo intensywnie, także prognozy na kolejne lata są optymistyczne.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: