Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
2011-10-19 12:22
Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze
NA CO ZWRACAJĄ UWAGĘ KUPUJĄCY PRZEZ INTERNET?
Porady i wskazówki dla sprzedawców
Im więcej komentarzy, tym lepiej. O tym, czy dojdzie do zakupu, bardzo często decydują komentarze użytkowników. Na pozytywne opinie zamieszczone przez innych użytkowników na stronie sklepu zwraca uwagę 76% badanych. Dla 12% respondentów sklep może ale nie musi mieć pozytywnych komentarzy. Respondenci zostali również zapytani, czy sklep internetowy powinien być obecny w porównywarkach cenowych. 43% badanych stwierdziło, że nie jest to warunek konieczny. Niewiele mniej głosów uzyskała odpowiedź „powinien mieć”.
Podobnie rozłożyły się odpowiedzi przy pytaniu dotyczącym liczby opinii o sklepie na porównywarkach cenowych. W ocenie 41% osób biorących udział w ankiecie, sklep może, ale nie musi mieć dużej ilości komentarzy na porównywarkach. O ważności tej cechy przekonanych jest 37% respondentów.
Klient nie widzi, ale chce sobie wyobrazić. Ponieważ kupujący w internecie nie ma możliwości obejrzenia na żywo i dotknięcia przedmiotów, ważne jest, aby oferty sklepu zawierały dokładne opisy i zdjęcia produktów. Dla 89% badanych to istotny czynnik wpływający na decyzję o dokonaniu transakcji. Tylko dla 4% respondentów oferty mogą ale nie muszą mieć dokładnych opisów i zdjęć produktów.
fot. mat. prasowe
Sklep internetowy powinien mieć lub powinien nie mieć...?
Szybka wysyłka to niemal standard. Równie istotny dla kupujących jest czas dostarczenia zamówionego towaru (71%). Szybka dostawa ma mniejsze znaczenie dla 9% badanych. Do zakupu zachęca również gwarancja bezpieczeństwa transakcji. Tę odpowiedź zaznaczyło 81% respondentów dokonujących zakupów w sieci. Do zakupu przekonuje ich również posiadany przez sklep certyfikat, np. oznaczenie „Rzetelna firma”.
W tym wypadku najwięcej osób jest niezdecydowanych (41%). Niewiele mniej badanych (36%) uważa, że sklep powinien mieć certyfikat, podkreślający rzetelność, dobrą kondycję finansową firmy.
Klienci chcą mieć wybór. Internauci chcą przebierać w ofertach, dlatego oczekują, że sklep będzie oferował duży wybór produktów. Takiej odpowiedzi udzieliło 59% badanych. Dla jednej czwartej ma to umiarkowane znaczenie.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wyboru form płatności. 63% badanych stwierdziło, że sklep powinien oferować dużo kanałów płatności, natomiast 21%, że „może, ale nie musi”. Z kolei na pytanie dotyczące transakcji realizowanych przez niezależnego operatora płatności (np. dotpay, platnosci.pl), blisko połowa uczestników badania (47%) odpowiedziała, że sklep może, ale nie musi udostępniać takiej możliwości. Innego zdania jest jedna trzecia respondentów, w ich ocenie sklep powinien być podpięty do systemu niezależnego operatora płatności. Ciekawych informacji dostarczyło pytanie dotyczące cech bezpiecznych płatności on-line. Zdaniem respondentów o bezpieczeństwie transakcji decyduje połączenie szyfrowane https:// (71%). 68% zwraca uwagę na duży wybór sposobów płatności. Przypuszczalnie wychodzą z założenie, że skoro banki dały się przekonać do udziału systemie, to sprawdziły go również pod kątem bezpieczeństwa transakcji. Tylko 3% badanych uważa, że żadna płatność online nie jest bezpieczna.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
-
Zakupy online: bezpieczeństwo transakcji
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
-
Polacy o handlu internetowym
-
Dzień Darmowej Dostawy już jutro
-
3 grudnia Dzień Darmowej Dostawy
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?