eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

2011-10-19 12:22

Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze


NA CO ZWRACAJĄ UWAGĘ KUPUJĄCY PRZEZ INTERNET?
Porady i wskazówki dla sprzedawców

Im więcej komentarzy, tym lepiej. O tym, czy dojdzie do zakupu, bardzo często decydują komentarze użytkowników. Na pozytywne opinie zamieszczone przez innych użytkowników na stronie sklepu zwraca uwagę 76% badanych. Dla 12% respondentów sklep może ale nie musi mieć pozytywnych komentarzy. Respondenci zostali również zapytani, czy sklep internetowy powinien być obecny w porównywarkach cenowych. 43% badanych stwierdziło, że nie jest to warunek konieczny. Niewiele mniej głosów uzyskała odpowiedź „powinien mieć”.

Podobnie rozłożyły się odpowiedzi przy pytaniu dotyczącym liczby opinii o sklepie na porównywarkach cenowych. W ocenie 41% osób biorących udział w ankiecie, sklep może, ale nie musi mieć dużej ilości komentarzy na porównywarkach. O ważności tej cechy przekonanych jest 37% respondentów.

Klient nie widzi, ale chce sobie wyobrazić. Ponieważ kupujący w internecie nie ma możliwości obejrzenia na żywo i dotknięcia przedmiotów, ważne jest, aby oferty sklepu zawierały dokładne opisy i zdjęcia produktów. Dla 89% badanych to istotny czynnik wpływający na decyzję o dokonaniu transakcji. Tylko dla 4% respondentów oferty mogą ale nie muszą mieć dokładnych opisów i zdjęć produktów.

fot. mat. prasowe

Sklep internetowy powinien mieć lub powinien nie mieć...?

Sklep internetowy powinien mieć lub powinien nie mieć...?


Szybka wysyłka to niemal standard. Równie istotny dla kupujących jest czas dostarczenia zamówionego towaru (71%). Szybka dostawa ma mniejsze znaczenie dla 9% badanych. Do zakupu zachęca również gwarancja bezpieczeństwa transakcji. Tę odpowiedź zaznaczyło 81% respondentów dokonujących zakupów w sieci. Do zakupu przekonuje ich również posiadany przez sklep certyfikat, np. oznaczenie „Rzetelna firma”.

W tym wypadku najwięcej osób jest niezdecydowanych (41%). Niewiele mniej badanych (36%) uważa, że sklep powinien mieć certyfikat, podkreślający rzetelność, dobrą kondycję finansową firmy.

Klienci chcą mieć wybór. Internauci chcą przebierać w ofertach, dlatego oczekują, że sklep będzie oferował duży wybór produktów. Takiej odpowiedzi udzieliło 59% badanych. Dla jednej czwartej ma to umiarkowane znaczenie.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wyboru form płatności. 63% badanych stwierdziło, że sklep powinien oferować dużo kanałów płatności, natomiast 21%, że „może, ale nie musi”. Z kolei na pytanie dotyczące transakcji realizowanych przez niezależnego operatora płatności (np. dotpay, platnosci.pl), blisko połowa uczestników badania (47%) odpowiedziała, że sklep może, ale nie musi udostępniać takiej możliwości. Innego zdania jest jedna trzecia respondentów, w ich ocenie sklep powinien być podpięty do systemu niezależnego operatora płatności. Ciekawych informacji dostarczyło pytanie dotyczące cech bezpiecznych płatności on-line. Zdaniem respondentów o bezpieczeństwie transakcji decyduje połączenie szyfrowane https:// (71%). 68% zwraca uwagę na duży wybór sposobów płatności. Przypuszczalnie wychodzą z założenie, że skoro banki dały się przekonać do udziału systemie, to sprawdziły go również pod kątem bezpieczeństwa transakcji. Tylko 3% badanych uważa, że żadna płatność online nie jest bezpieczna.

poprzednia  

1 ... 3 4 5 6

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: