eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie

2011-10-19 12:22

Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze


BARIERY W ROZWOJU HANDLU INTERNETOWEGO

fot. mat. prasowe

Jakie Państwa zdaniem są bariery e-handlu w Polsce?

Jakie Państwa zdaniem są bariery e-handlu w Polsce?

Mimo tego, że znaczna większość ankietowanych przez IMAS na zlecenie Ceneo dokonała chociaż raz zakupów przez Internet (92,8%), to tak naprawdę w e-handlu jest jeszcze sporo do zrobienia. Z roku na rok będzie się zwiększać liczba polskich internautów, dla który zakupy on-line będą sporą nowością – dlatego tak ważne jest stałe edukowanie konsumentów z zakresu bezpieczeństwa transakcji internetowych. Przedstawiciele sklepów on-line zapytani o bariery w rozwoju e-handlu w Polsce wskazywali najczęściej na Strach przed byciem oszukanym przez sprzedawcę, – taką odpowiedź zaznaczyło aż 68,9 % osób. Na kolejnym miejscy znalazł się Brak możliwości dotknięcia produktu – odpowiedź wskazało 67,1% ankietowanych. W tej kwestii bardzo ważne jest dostarczanie użytkownikowi zdjęć produktów w dobrej jakości, dokładnych opisów, istotne są również komentarze osób które zakupiły już wybrany towar.

JAK POLSKIE SKLEPY DBAJĄ O KLIENTÓW?

Zdecydowana większość ankietowanych sklepów uważa, że zaufanie klientów do sklepu internetowego jest bardzo ważne – taką odpowiedź wskazało 64,5% ankietowanych. Dla 23,8% ten czynnik jest ważny, ale ma niewielkie znaczenie w procesie zakupowym.

fot. mat. prasowe

Czy Państwa zdaniem zaufanie klientów przekłada się na liczbę zamówień w sklepie?

Czy Państwa zdaniem zaufanie klientów przekłada się na liczbę zamówień w sklepie?

Świadomość tego, jak ważne jest zaufanie klientów do sklepów internetowych zdecydowanie wzrasta, na platformie zakupowej Ceneo.pl może o tym świadczyć chociażby fakt wzrostu zainteresowania programem Zaufane Opinie – tylko od początku tego roku liczba sklepów uczestniczących w programie wzrosła ponad dwukrotnie. Program Zaufane Opinie umożliwia sklepom zbieranie rzetelnych opinii od osób, które dokonały zakupu w wybranym sklepie internetowym. Program został opisany szerzej w dalszej części raportu, w której znajduje się również ranking tych sklepów, które cieszą się największym zaufaniem wśród kupujących.

Przedstawiciele sklepów zostali również poproszeni o zaznaczenie opcji, które stosują aby zyskiwać zaufanie konsumentów. Najważniejsza okazała się obsługa klienta na wysokim poziomie – opcję wskazało aż 89,5% ankietowanych. Firmy dbają także o to aby na ich stronach znajdowały się rzetelne informacje – dokładne opisy produktów czy informacje na temat firmy i dane teleadresowe.

fot. mat. prasowe

Jakie metody na zdobycie zaufania klientów Państwo wykorzystujecie?

Jakie metody na zdobycie zaufania klientów Państwo wykorzystujecie?

Na stałą komunikację z klientem stawia 78,7% ankietowanych sklepów. To bardzo istotne, aby klient był informowany o kolejnych etapach zamówienia – potwierdzenie zakupu, czy informacja o wysyłce produktu daje klientom poczucie bezpieczeństwa.

Również firmy kurierskie, a od ubiegłego roku Poczta Polska umożliwiają śledzenie przesyłki – dzięki tej opcji mamy możliwość monitorowania trasy swojego zamówienia. Sporo, bo 65,4% sklepów wysyła towar w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

Informacje o badaniu
Ankiety, z których pochodzą informacje zostały wysłane do sklepów współpracujących z Ceneo.pl. Odpowiedzi udzieliło 432 przedstawicieli sklepów internetowych. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 26-29 lipca 2011 r. metodą CAWI. Tematyka badania dotyczy bezpieczeństwa zakupów on-line z perspektywy osób sprzedających przez Internet.

Do pobrania:

poprzednia  

1 ... 5 6

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: