eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Elementy zarządzania strategicznego

Elementy zarządzania strategicznego

2011-08-04 13:51

Przeczytaj także: Zarządzanie strategiczne: Pierścionek Strategii


Elementy zarządzania strategicznego

Oto najważniejsze informacje na temat poszczególnych elementów zarządzania strategicznego:
  • Misja – określa sens istnienia firmy, jej główne i najważniejsze zadanie oraz wartości oferowane klientom/konsumentom. Odpowiada na pytania “Po co istnieje przedsiębiorstwo?”, “Jakie zaspokaja potrzeby?”, „Jakie wartości dodane daje klientom?”.
  • Wizja wyobrażenie o przyszłym kształcie firmy. Jest podstawą do opracowania strategii, a jednocześnie motywuje i inspiruje do realizacji celów. Perspektywa wizji to zazwyczaj od 3 do 5 lat. Musi być ujęta w konkretnych liczbach
  • Cele strategicznestan, rezultat lub punkt, który chcemy osiągnąć podejmując działanie. Cel jest konkretem, wyrażonym liczbą, współrzędnymi geograficznymi czy astronomicznymi, parametrami fizykochemicznymi. Cele strategiczne odnoszą się do kluczowych osiągnięć w zakresie realizacji nakreślonej wizji, w ramach przyjętej strategii.
  • Strategia średnio/-długofalowo określony sposób osiągnięcia celów w wymiarze całej organizacji. Strategia jest odpowiedzią na pytanie, JAK (jakimi drogami i sposobami) chcemy zrealizować cele długofalowe.
  • Grupa docelowa określona klasa konsumentów lub firm, do której chcemy aktywnie kierować naszą ofertę oraz działania sprzedażowe i marketingowe. Grupą docelową nie jest ogół aktualnych klientów, czy też charakterystyka przeciętnego klienta.
  • Rozplanowanie zasobów przekazanie (lub ciągłe przekazywanie) zasobów ludzkich, finansowych i technicznych oraz kapitału wiedzy do poszczególnych zespołów i jednostek biznesowych
  • Cele cząstkowe/etapowe cele strategiczne firmy i pionów przełożone na cele poszczególnych zespołów i jednostek biznesowych oraz na krótsze okresy czasowe.
  • Struktura organizacyjna podział uprawnień i odpowiedzialności wraz z określeniem zależności pomiędzy poszczególnymi członkami organizacji. Stanowiska pracy, komórki i jednostki organizacyjne są pochodną tego podziału.
  • Cele krótkoterminowe jednostek cele odnoszące się do jednostek (pracowników), wraz z oceną ich realizacji/ Wywodzą się z celów cząstkowych/etapowych
  • Planowanie szczegółowe i realizacja planu planowanie działań w odniesieniu do jednostek (pracowników) oraz realizacja założonych celów. Plany szczegółowe wywodzą się ze struktury, celów jednostek i ogólnego rozplanowania zasobów.
Przeczytaj także: Misja firmy Misja firmy

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: