eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Kampania społecznościowa na Facebooku

Kampania społecznościowa na Facebooku

2011-03-28 13:25

Przeczytaj także: Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?


Kampanie społeczne jeszcze w większej mierze, niż inne kampanie reklamowe, oparte są na emocjach. W kampaniach społecznych odwołując się do racjonalnej części świadomości nie zdziałalibyśmy za wiele. Jednakże dla bardziej wymagających internautów i mediów, na stronie można zamieścić liczne raporty i analizy przedstawiające w sposób naukowy problem. Na stronie FB, bez ograniczeń czasowych, można zamieścić filmy z poparciem znanych osób celów kampanii. Strona na FB to także możliwość codziennego komentowania wpisów internautów oraz codziennego aktualizowania zawartości strony. FB daje także ogromne możliwości poprzez system „Lubię to” propagowania celów kampanii.

Niskie koszty prowadzenia kampanii społecznych na FB

Kampania społeczna w Internecie to obecnie chyba najtańsza forma promocji. Do stworzenia profilu na FB nie potrzeba dużego budżetu. Jakiś kapitał będzie nam potrzebny do wyprodukowani materiałów mających się znaleźć na profilu. Zapewne największy budżet pochłonie nagranie spotu reklamowego, bez którego chyba żadna kampania nie jest już dzisiaj możliwa. Jednak w dobie amatorskich kamer nie powinno to stanowić problemu. Ważniejszy jest tutaj ciekawy pomysł niż sama techniczna strona realizacji.

W przypadku kampanii społecznych istnieje szansa zredukowania kosztów do pewnego minimum. Wiele agencji reklamowych, zaprojektowanie i realizację kampanii społecznych, traktuje jako swoją reklamę, dlatego rezygnuje z honorarium. Internet daje także duże możliwości jeśli chodzi o darmową promocję naszej kampanii społecznej. Jeśli uda nam się znaleźć kilka ważnych osób, które zechcą się utożsamić z celami kampanii, możemy być pewni, że inni samoczynnie się zainteresują kampanią. W wielu przypadkach to sami internauci będą prowadzić za nas promocję. Popularyzacja kampanii społecznej w Internecie jest o tyle łatwa, że internauci reklamy społecznej i zachęty do odwiedzenia profilu kampanii społecznej na FB nie traktują jako spamu.

Oczywiście prowadzenie kampanii społecznych na FB nie jest takie łatwe jakby się to wydawało. Internet to w ostatnim czasie medium bardzo rozrywkowe. Poruszanie w takim otoczeniu tematów trudnych i poważnych, jest nie lada wyzwaniem i sztuką. Przystępując do projektowania kampanii i jej realizacji musimy o tym pamiętać. Delikatność, wyczucie i intuicja społeczna są tutaj bardzo potrzebne.

Pomimo pewnych trudności, prowadzenie kampanii społecznych na FB ma bardzo duży sens. Tym bardziej, że według ekspertów w niedługim czasie FB będzie miał około 10 milionów użytkowników. Jednakże nawet, gdyby eksperci wykazali się zbytnim optymizmem, to nie zmienia to faktu, że FB to doskonałe miejsce do wszelkiego rodzaju kampanii społecznych.

poprzednia  

1 2

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: