eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Idealny Pracodawca w Polsce 2010

Idealny Pracodawca w Polsce 2010

2011-01-14 11:19

Przeczytaj także: 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2023. Tym razem Hilton


Marka Google jest znana na całym świecie. Jak jednak podają autorzy raportu, w Polsce firma nie angażuje się w kształtowanie wizerunku pracodawcy a młodzi ludzie (średnia wieku respondentów to 30 lat) i tak uważają Google za Idealnego Pracodawcę. W Stanach Zjednoczonych pojawił się jednak groźny rywal twórcy najpopularniejszej przeglądarki w postaci Facebooka. Znane są działania portalu zmierzające do przejęcia od Google utalentowanych programistów. Te starania musiały być na tyle groźne, że pod koniec 2010 r. Google zdecydował się dać 23 tys. swoich pracowników 10% podwyżkę. – TVN był swego czasu Facebookiem dla Polsatu, od którego przejął wielu zdolnych pracowników. Obecnie nie ma praktycznie rywala ale to się może zmienić. Uważam, że jeśli consumer brand jest wyjątkowo silny (przy czym nie ma znaczenia, czy dobry czy zły) to wpływa on mocno na employer brand. Jak to jednak bywa z markami, jeśli nie są poparte realnym doświadczeniem, szybko obracają się przeciwko swojemu twórcy – dodaje Małgorzata Krawczyńska.

Satysfakcja z pracy

Obecnie najbardziej zadowoleni ze swojej pracy są pracownicy wyższej kadry zarządzającej, którzy oceniają ją na 7,4 pkt. na 10-stopniowej skali. Zaraz za nimi plasują się menedżerowie projektów (6,8 pkt.) oraz programiści (6,7 pkt.). Najmniej szczęśliwi są zatrudnieni w działach obsługi klienta oraz sprzedawcy. Oni wystawili swoim pracodawcom średnie noty, odpowiednio – 5,7 pkt. i 5,9 pkt. Brak satysfakcji wpływa znacząco na chęć zmiany pracy. Aż 29% badanych ma zamiar ją zmienić w przeciągu najbliższych 6 miesięcy, 15% w przeciągu roku i 13% w następnych dwóch latach. Zaledwie 18% ankietowanych stwierdza, że nie planuje podobnych kroków w najbliższej przyszłości.

Badanie losów absolwentów

Badanie Universum Professional Survey jest również źródłem informacji na temat losów absolwentów poszczególnych uczelni. Najwięcej absolwentów kierunków biznesowych pracuje obecnie jako menedżerowie średniego szczebla, w obsłudze klienta lub administracji.

fot. mat. prasowe

Losy absolwentów

Losy absolwentów


Z badania wynika również, że byli studenci kierunków inżynieryjnych pracują najczęściej jako inżynierowie, zarządzają ludźmi bądź projektami w produkcji, budownictwie lub motoryzacji. Wbrew obiegowej opinii, że najlepiej zarabiają inżynierowie oraz programiści, ich deklarowane miesięczne zarobki są jednak o ok. 290 zł mniejsze niż kolegów z uczelni ekonomicznych.

fot. mat. prasowe

Losy absolwentów

Losy absolwentów


Informacje o badaniu
Badanie UNIVERSUM PROFESSIONAL SURVEY pozwala na unikalną analizę wizerunku pracodawcy zarówno z zewnątrz jak i z wewnątrz organizacji. Pracodawca może dowiedzieć się jak jest postrzegany jego employer brand wśród potencjalnych kandydatów do pracy jak również wśród pracowników wewnątrz organizacji, by dzięki temu poznać ewentualne różnice powstałe w trakcie analizy. Na podstawie badania przygotowywane są raporty: Ideal Employer Brand Report, Target Group Report, Why Not Ideal Report oraz Employer Branding Topical Reports Package. Badanie zostało przeprowadzone w okresie październik – listopad 2010. Patronami medialnymi badania Universum Professional Survey 2010 są: Harvard Business Review, Puls Biznesu, Praca.pl, Gazetapraca.pl.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: