Polscy kierowcy muszą stać w korkach?
2011-01-14 12:25
Katowice - czas przejazdu w szczycie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Utrudnienia na drogach to codzienność
fot. mat. prasowe
Katowice - czas przejazdu w szczycie
„Wszystkie analizowane przez nas miasta posiadały strategię rozwoju, w tym większość miast uchwaliła dokumenty opisujące politykę transportową. My jednak, przygotowując analizę, zadaliśmy sobie pytanie, czy miasta posiadają instrumenty monitorowania postępów w realizacji założonych celów. A więc czy strategie transportowe polskich miast biorą pod uwagę podstawowe kryterium, w badaniu problemów transportowych, jakim jest czynnik czasu. Z przeanalizowanych przez nas publicznie dostępnych dokumentów z 7 miast w Polsce wyłania się mocno zróżnicowany obraz. Wskaźnik czasu jest wymieniany w 5 z 7 miejskich strategii polityk transportowych. Niestety, ogólne stwierdzenia nie przekładają się na mierzalne wskaźniki, które można ex post sprawdzić. Prowadzi to do sytuacji, w której nieefektywne strategie transportowe skazują mieszkańców na stanie w korkach, a całą gospodarkę narażają na koszty, których można byłoby uniknąć po zaimplementowaniu odpowiednich, niekoniecznie kosztownych rozwiązań.” – mówi Rafał Antczak, Wiceprezes Deloitte.
W raporcie przedstawiono także wyniki badań, dotyczących występowania korków, realizowanych przez serwis Targeo.pl. „Bazując na rzeczywistych pomiarach prędkości, policzyliśmy ile czasu potrzebują kierowcy, poruszający się po największych polskich aglomeracjach, na dotarcie do miejsca docelowego. Dodatkowo pokazaliśmy względne opóźnienia w godzinach szczytu, w stosunku do przejazdu bez utrudnień i wytypowaliśmy wąskie gardła komunikacyjne. Z analizy wynika, że najwięcej czasu w korkach tracą mieszkańcy Krakowa oraz Warszawy. Natomiast w najmniejszym stopniu problem zakorkowanych ulic dotyczy Katowic i Łodzi.” – mówi Rafał Mikołajczak, Prezes Zarządu Indigo
Sp. z o.o., operatora serwisu Targeo.
fot. mat. prasowe
Organizacja transportu publicznego w miastach
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Korki w Polsce 2014
-
Polscy kierowcy polubią Rzeszów
-
Korki w Polsce 2013
-
Najbardziej zakorkowane miasta Europy 2013
-
Korki w Polsce: ile tracimy czasu?
-
Najbardziej zakorkowane miasta Europy 2012
-
Cyfrowa rewolucja wspomoże transport miejski
-
Najbardziej zakorkowane miasta Europy I-III 2012
-
Najbardziej zakorkowane miasta Polski VI 2012