eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Blog jako narzędzie marketingowe

Blog jako narzędzie marketingowe

2004-09-30 12:44

Przeczytaj także: Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać



Przykładowe blogi:

1. Fotoblogi:

– poświęcony fotografii cyfrowej, zintegrowany z wortalem tematycznym;

– fotoblog polski

2. Blogi społecznościowe:

– poświęcony nowym technologiom oraz oprogramowaniu open source

3. Blogi eksperckie:

– poświęcone tematyce badań i analiz internetu oraz nowych technologii, pisane przez analityków znanej firmy doradczej Jupiter Research

– (polski)

4. Blogi korporacyjne:

– poświęcony aplikacjom Dreamweaver MX

– polski blog



Zasady korzystania z bloga:

1. Analizuj istniejące blogi, są ich tysiące, tak więc jest w czym wybierać.

2. Wybieraj blogi, które pokrywają się tematyką, profilem, wizerunkiem i grupą docelową z naszą marką czy produktem.

3. Wybrane blogi należy zanalizować pod kątem częstotliwości umieszczanych na nich wpisów. Nie warto angażować się we współpracę z blogiem uzupełnianym rzadziej niż dwa razy w tygodniu. Częstotliwość wpisów ma olbrzymie znaczenie dla liczby odwiedzających blog internautów.

4. Badaj profil osób korzystających z bloga – jest to stosunkowo trudne i bardzo intuicyjne. Ważne jest także zidentyfikowanie miejsc w sieci, z jakimi blog jest związany, np. cross-linkami lub reklamami.

5. Ostatni krok to nawiązanie bezpośredniego kontaktu z właścicielem bloga, aby dowiedzieć się, w jaki sposób postrzega on nasze produkty czy markę. Jeśli jest obiektywny lub wręcz pozytywnie nastawiony, być może warto rozpocząć współpracę.

Co jednak najważniejsze, blog korporacyjny można zastosować do strategicznego pozycjonowania firmy jako eksperta i lidera rynku. Dodatkową możliwością jest wdrożenie idei blogu przez menedżerów obsługi klienta – w takich wypadkach mogą oni traktować swoje blogi jako fora wymiany doświadczeń z klientami, zbierania ich uwag i sugestii. Oprócz efektu czysto wizerunkowego, pokazującego, że organizacja jest otwarta na nowoczesne formy kontaktu oraz nie zamyka się na krytykę czy uwagi, taki blog będzie budował relacje na linii firma-klient.

Blog to narzędzie marketingowe, które może również pokazać, że firma jest naprawdę na bieżąco z tym, co się w niej i wokół niej dzieje, a nośnikiem takiego wizerunku powinny być szybkie i celne komunikaty i informacje umieszczane właśnie na blogu firmowym.

oprac. : Grzegorz Mazurek / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: