eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Blog - 6 sposobów na zwiększenie ruchu

Blog - 6 sposobów na zwiększenie ruchu

2015-02-04 11:48

Blog - 6 sposobów na zwiększenie ruchu

Blog © Pixelbliss - Fotolia.com

Publikowanie nowych artykułów zawsze prowadzi do zwiększenia ruchu na blogu. Jeśli jeden post zapewni 200 odwiedzin, dwa posty powinny magicznie zamienić się w 400 wizyt. Niemniej, strategia ta nie zawsze działa tak, jak byśmy chcieli. Czy można w jakiś sposób zwiększyć liczbę wizyt bez tworzenia nowych treści? Zamiast pisania dwóch artykułów potrzebnych do osiągnięcia 400 wizyt, być może uda się zdobyć jeszcze większą liczbę wizyt wyłącznie za pomocą jednego artykułu?

Przeczytaj także: 5 rad dla przyszłych blogerów

Jest to jak najbardziej możliwe! Niewielkie zmiany w strategii content marketingu z łatwością pozwolą Ci na uzyskanie większych korzyści z każdego publikowanego artykułu. Można to osiągnąć dzięki optymalizacji ruchu i wykorzystaniu sprytnych taktyk marketingowych. Poniżej znajdziesz sześć najlepszych sposobów, które pomogą Ci znacznie poszerzyć grono odbiorców publikowanych treści. Większość z nich wywoła natychmiastowy pozytywny wpływ na ruch, więc postaraj się je wdrożyć jak najszybciej.

1. Ułatw dzielenie się treścią za pomocą wtyczek "Click to Tweet" lub "Click to Post"


Praktycznie każdy blog posiada ikony social media. Możesz je również dodać do samego artykułu. Dzięki wtyczkom typu "Click to Tweet", umożliwiasz użytkownikom szybkie dzielenie się cytatem z artykułu wyłącznie dzięki zaznaczeniu go za pomocą kursora. Idea polega na tym, że nie tylko oferujesz użytkownikom standardowe metody dzielenia się treścią, ale również aktywnie zachęcasz ich do współudziału. W naturalny sposób prowadzi to do większej popularności Twoich treści w sieci.

2. Zwróć uwagę na emocjonalne nagłówki


Całkiem niedawno przeprowadzono badania na temat nagłówków dla artykułów na blogu. Po przeanalizowaniu (za pomocą algorytmu) ponad miliona postów, okazało się, że treści zawierające nagłówki, które odwoływały się do uczuć odbiorców, trafiały do największej ilości odbiorców i najwięcej ludzi się nimi dzieliło. Główna idea? Twórz nagłówki, które rozbudzają emocje czytelników (skoncentrowanie się na pozytywnych emocjach wywołuje najlepszy efekt).

fot. Pixelbliss - Fotolia.com

Blog

Praktycznie każdy blog posiada ikony social media. Możesz je również dodać do samego artykułu. Dzięki wtyczkom typu "Click to Tweet", umożliwiasz użytkownikom szybkie dzielenie się cytatem z artykułu wyłącznie dzięki zaznaczeniu go za pomocą kursora.


3. Twórz obszerne i rozbudowane treści


Czy wiesz, że Google częściej pokazuje w wynikach wyszukiwania dłuższe artykuły? Mówiąc "dłuższe", mam na myśli treści posiadające przynajmniej 2000 słów. Badania wykazują, że takie rodzaje postów nie tylko przyciągają użytkowników przez znacznie dłuższy czas i w większych ilościach, ale również prowadzą do zdobycia większej liczby linków zwrotnych, co ma oczywiście pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Jeśli pragniesz znaleźć się na szczycie SERPów dla danych słów kluczowych, lepiej weź to pod uwagę. Kilkaset słów więcej w każdym artykule może istotnie wpłynąć na poziom ruchu na blogu.

4. Zwróć większą uwagę na opisy meta i opisy rozszerzone ("rich snippets")


Istnieją dziesiątki sposobów na to, żeby sprawić, aby blog i treści w nim zawarte wyglądały oszołamiająco, cieszyły się zainteresowaniem w mediach społecznościowych i zostały zaakceptowane przez Google.

Podstawową rzeczą, która pozwala zabłysnąć treściom, jest stworzenie atrakcyjnego opisu meta, który powinien być zawarty w sekcji na każdej ze stron. Oczywiście nie musisz umieszczać opisu ręcznie – każdy CMS umożliwi Ci to w ciągu kilku sekund. Opis meta zapewni instrukcje dla platform takich jak Twitter, Facebook, Google+ i Pinterest, wskazując im na to, jakie zdjęcie, tytuł i opis powinny być wykorzystane, kiedy opublikujesz artykuł. Jeśli używasz WordPress, możesz zastosować wtyczkę typu Yoast SEO, która automatycznie stworzy opisy meta dla poszczególnych treści na blogu.

5. Opublikuj treści w mediach społecznościowych więcej niż raz


Jeden z największych błędów popełnianych przez blogerów ma miejsce dokładnie po kliknięciu przycisku "opublikuj". Kiedy artykuł znajdzie się już w sieci, wielu z nas publikuje go w social media wyłącznie raz – nawet, jeśli treść wymagała wielu godzin przygotowań.

Najlepiej trzymać się prostego schematu promocji treści w mediach społecznościowych:
  1. Po opublikowaniu – podziel się artykułem na wszystkich kanałach, z których korzystasz.
  2. Tego samego dnia – podziel się artykułem również w grupach na LinkedIn i Google+.
  3. Następny dzień – podziel się artykułem jeszcze raz (modyfikując nieco przekaz).
  4. Następny tydzień – zaplanuj automatyczne dzielenie się treścią za pomocą narzędzia typu HootSuite.
  5. Następny miesiąc – zaplanuj jeszcze więcej zautomatyzowanych przekazów (jest to szczególnie ważne w przypadku rozbudowanych treści).
  6. Następnie – opcjonalnie, możesz zaplanować kolejną serię wiadomości ok. 3 miesiące po opublikowaniu
    Upewnij się jednak, że treści, którymi dzielisz się w social media są różnorodne. Nie zachowuj się jak spamer i szanuj czas i uwagę własnych czytelników.

6. Spraw, żeby blog ładował się szybciej


Czy wiesz, że Google zwraca uwagę na szybkość ładowania Twojej strony, co z kolei wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwarek? Jeszcze w 2010 roku, inżynier z Google, Matt Cutts wspomniał, że szybkość strony jest jednym z najważniejszych czynników w jej pozycjonowaniu. Warto więc sprawić, aby blog ładował się tak szybko, jak to tylko możliwe.

Bardzo łatwo jest dodać kilka wtyczek lub szablonów, które znacznie wydłużą czas, którego potrzebuje twoja strona na załadowanie. Warto przysiąść, sprawdzić szybkość ładowania strony za pomocą Narzędzi dla Webmasterów Google i zobaczyć, w jaki sposób można ją zwiększyć – zazwyczaj będzie to wymagało kontaktu z webmasterem.

Podsumowanie


Kolejne pomysły, o których warto wspomnieć, to umieszczenie przycisków social media z lewej strony artykułu, oczyszczenie paska bocznego z niepotrzebnych elementów, oraz zachęcenie czytelników do interakcji i zapisania się na newsletter. Wszystkie te taktyki z pewnością sprawią, że Twój blog zacznie przyciągać o wiele więcej odbiorców. Teraz kolej na Ciebie.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Więcej na ten temat: blog, blogi, social media, pisanie bloga

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Idealne rady dla zielonych

    scepytk / 2015-02-09 09:49:53

    Bardzo fajne porady, zwłaszcza pkt. 5 i 'przypomnienie' treści . Nie rozumiem tylko czemu piszecie o nagłówkach odwołujących się do emocji, a sami robicie typowy tytuł seo ;)
    Zresztą o promocji blogów za mało się pisze. A jak już się pisze to ogólnikami. Osobiście mogę polecić to http://seoway.pl/jak-zalozyc-bloga-cz-3-promocja/ Wpis chociaż wspomina jak wszyscy o social media itd to przywiązuje duże znaczenie do współpracy z innymi blogerami i influencerami. Tego właśnie zabrało mi u was, słów kilka o buzzsumo :) odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: