eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.

Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.

2015-02-05 00:45

Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.

Na jaką promocję postawić w tym roku? © tashatuvango - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Skuteczny marketing. Firm, które w profesjonalny sposób chcą zadbać o swój wizerunek, ciągle przybywa. Często jednak na zamiarach się kończy. Dlaczego? Ponieważ w gąszczu dostępnych narzędzi marketingowych dość łatwo się zagubić. Próbujemy wybrać strategię idealną, ale trudno nam zidentyfikować, co tak naprawdę pomoże realizować nam biznesowe cele. I tak, zniechęceni, zaprzestajemy działań w tym kierunku. To duży błąd. Creandi podpowiada, na jaki rodzaj marketingu warto zwrócić uwagę w bieżącym roku.

Przeczytaj także: Czy online marketing warto personalizować?

Każdy, kto legitymuje się doświadczeniem w prowadzeniu własnej działalności przyzna, że kluczem do osiągnięcia sukcesu jest skupienie uwagi na kilku priorytetach, a nie kolokwialnie mówiąc "rozmienianie się na drobne. Podobną zasadą warto kierować się w przypadku marketingu - o wiele lepiej bowiem jest skupić się na kilku najistotniejszych narzędziach niż angażować czas i pieniądze we wszystkie dostępne rozwiązania, które w danej chwili cieszą się popularnością. W co zatem warto inwestować w bieżącym roku?

WWW – trzy litery to podstawa


W dobie XXI wieku własna, profesjonalna strona internetowa firmy to podstawa jakichkolwiek innych działań. W sieci nadal straszą witryny, które wyglądają jak żywcem wyjęte z lat 90, ale także takie, które przeładowane są treściami, kolorami, niepotrzebnymi widgetami. Strona internetowa to wizytówka firmy i często pierwsza płaszczyzna kontaktu z potencjalnym klientem. Co pomyśli o firmie, która pozycjonuje się w roli lidera runku, a ma nieatrakcyjną stronę www? Takie niespójności są od razu wychwytywane, często na poziomie podświadomości. Pamiętaj, w internecie decydują kliknięcia – jeden ruch i klient może już przejść na stronę konkurencji.
– Warto zatroszczyć się też o użytkowników mobilnych, czyli takich, którzy korzystają z internetu z poziomu tableta czy telefonu. To najdynamiczniej rosnąca liczba użytkowników sieci – wskazuje Agnieszka Kaźmierczak project manager z agencji Creandii – W tym zakresie rozwiązaniem jest tworzenie stron w modelu RWD, czyli stron responsywnych, które dobrze prezentują się zarówno na większych, jak i mniejszych ekranach – zdradza Kaźmierczak.

fot. mat. prasowe

Prognozy dla globalnego rynku urządzeń mobilnych

Wartość globalnego rynku urządzeń mobilnych znowu wzrośnie.


Content marketing – metodą małych kroków


Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się skądinąd prosty mechanizm: content marketing („marketing treści”) oznacza proces docierania do klienta poprzez dystrybucję interesujących go treści. Konsumenci wykazują zadziwiającą odporność na tradycyjne reklamy, jednak bardziej niż kiedykolwiek wcześniej poszukują informacji. I tu pojawia się pole działania dla przedsiębiorstw, które zamiast ustawiać się w roli sprzedawcy stają się branżowymi ekspertami. Doradzają, a nie sprzedają. Oferują wartościowe informacje, nie naciskają na zakup. Reguła autorytetu działa lepiej niż usilna aktywność reklamowa i bombardowanie konsumenta sloganami. Działaniem z zakresu content marketingu jest np. zamieszczanie na stronie internetowej praktycznych porad w formie wpisów, a także materiałów wideo, które obecnie silnie zyskują na znaczeniu. Jak wygląda to w praktyce? Firma zajmująca się produkcją odżywek roślinnych, może zaoferować klientom cykl porad dotyczących troski o domowy ogród. Nie bez znaczenia jest też fakt, że zamieszczanie na stronie www treści tego typu pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny.

Buduj lojalność – nie tylko naklejkami


W codziennej walce o nowego konsumenta ofiarami padają często...ci obecni. Jeśli Ty nie zatroszczysz się o stałego klienta, z pewnością zainteresuje się nim konkurencja. Budowanie lojalności często jest błędnie utożsamiane przez firmy z kalkowaniem prostych programów lojalnościowych – zakładaniem klientom kart i zbieraniem przez nich znaczków. Owszem – można pomyśleć nad wdrożeniem takiego programu, jednak dziś klienci stawiają znacznie wyższe wymagania. Aby o nich właściwie dbać, trzeba po pierwsze – utrzymywać regularny, lecz nienachalny kontakt, po drugie przygotowywać spersonalizowaną ofertę.
– Sprawdzonym sposobem na pielęgnowanie relacji z klientami jest np. dystrybucja newslettera. Pamiętajmy jednak o ważnej rzeczy: newsletter powinien oferować odbiorcom atrakcje niedostępne dla osób, które go nie subskrybują: może być to np. rabat czy voucher, który da klientom poczucie wyróżnienia – radzi Agnieszka Kaźmierczak (agencja Creandi).
Przygotowanie spersonalizowanej oferty to już wyższa szkoła jazdy – jednak tego trendu nie wolno ignorować – klienci nie chcą już otrzymywać ofert z mydłem i powidłem, a otrzymać skrojone pod swoje potrzeby propozycje. By sprostać temu zadaniu warto rozważyć inwestycję w rozwiązania informatyczne klasy CRM (Customer Relationship Management), które ułatwią zarządzanie relacjami z klientami i pozwolą wypracować ukierunkowane na konkretnych konsumentów propozycje sprzedażowe.

Jak widać, prowadzenie skutecznych działań marketingowych warunkowane jest nie tyle budżetem jakim dysponuje firma, ale przede wszystkim umiejętnością wskazywania priorytetów. Wytyczenie zadań i dobranie odpowiednich narzędzi pozwala na zbudowanie optymalnej strategii i dotarcie do grupy docelowej, dzięki czemu możliwa jest realizacja celów biznesowych organizacji.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: