eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wyzwania CMO 2014

Wyzwania CMO 2014

2014-06-05 11:45

Wyzwania CMO 2014

Marketing cyfrowy rośnie w siłę © Fantasista - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wykorzystanie kanałów elektronicznych w marketingu stało się nieodzowne. Czy marketerzy wiedzą, jak to robić? Z badania „Wyzwania CMO 2014”, przeprowadzonego przez Microsoft we współpracy ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, wynika, że ponad połowa pytanych swoje kompetencje w tym zakresie ocenia co najmniej "dobrze". Jednocześnie dyrektorzy marketingu zdają sobie sprawę, że na znaczeniu tracić będzie organizowanie wydarzeń, marketing bezpośredni oraz programy lojalnościowe.

Przeczytaj także: Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Jak wspomniano we wstępie, marketerzy już teraz dobrze oceniają swoje kompetencje w zakresie wykorzystania cyfrowych kanałów i skuteczności prowadzonych w nich działań – jedynie 16% wskazuje, że są one niewystarczające. Nie spoczywają jednak na laurach, co pokazują wskazania kompetencji, które marketing powinien zdobyć w czasie najbliższych trzech lat. Blisko trzy czwarte CMO wskazało, że najbardziej pożądane umiejętności dotyczą marketingu mobilnego. Drugi obszar, który wymaga inwestycji w wiedzę, to analityka marketingowa (65%). Social media wskazało 57% szefów marketingu, podobnie jak content marketing. Zdaniem połowy badanych konieczne będzie stałe zdobywanie nowych kompetencji technologicznych.

„Cyfryzacja marketingu oznacza konieczność inwestycji w najnowocześniejsze narzędzia i co najważniejsze w wysoko wykwalifikowane i doświadczone kadry, które są jednym z najcenniejszych zasobów. To także konieczność zmian w strukturze organizacji, uwzględniających kluczową rolę zespołów analitycznych” – powiedział Łukasz Purzycki, Marketing Director, Vice President, Deutsche Bank Polska S.A.

Uczestnicy badania nakreślili również kierunki, które zmienią oblicze marketingu w ciągu najbliższych lat. Analityka marketingowa to niekwestionowany numer 1 wśród obszarów, które w ciągu 3 lat nabiorą znaczenia (wskazanie 78% pośród badanych CMO). Oznacza to zdecydowany nacisk na wykorzystanie narzędzi oraz budowanie procesów do pomiaru i zwiększania efektywności kampanii. Ponadto z perspektywy dyrektorów marketingu znaczenia nabierze zarządzanie innowacją (64%), content marketing (66%) oraz wielokanałowość (62%). Na znaczeniu stracą eventy (30%), marketing bezpośredni (20%) oraz programy lojalnościowe (14%).

fot. mat. prasowe

Wyzwania CMO 2014

Analityka marketingowa to niekwestionowany numer 1 wśród obszarów, które w ciągu 3 lat nabiorą znaczenia (wskazanie 78% pośród badanych CMO).


„W branży doradztwa biznesowego stosujemy tradycyjne i sprawdzone narzędzia i kanały marketingowe - kongresy, konkursy i kameralne spotkania. Każdy z doradców pracujących z klientami jest elementem marketingu firmy. Jednak nawet w tak konserwatywnym środowisku technologia stała się narzędziem do budowania relacji” – powiedziała Barbara Górska, dyrektor marketingu i komunikacji, EY Polska.

O badaniu:
Badanie „Wyzwania CMO 2014. Dokąd zmierza marketing?” przeprowadzono w lutym i marcu 2014 r. Wzięło w nim udział 91 menedżerów marketingu. Badanie powstało we współpracy Microsoft, IAB Polska i Infotarget.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: