eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing internetowy: jak tworzyć różnorodne treści?

Marketing internetowy: jak tworzyć różnorodne treści?

2014-06-10 00:59

Marketing internetowy: jak tworzyć różnorodne treści?

Jak tworzyć różnorodne treści w marketingu internetowym? © Ivelin Radkov - Fotolia.com

W sieci znajdziesz całą masę porad na temat tego jak założyć i wypromować blog - szczególnie teraz, kiedy ta forma stała się nieodłącznym elementem strategii marketingowych małych przedsiębiorstw. Samo stworzenie bloga jest całkiem proste, pisanie nowych artykułów nie zajmuje wiele czasu, a potencjalne korzyści mogą przerosnąć wszelkie oczekiwania.

Przeczytaj także: Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces

Kiedy weźmiemy to wszystko pod uwagę, trudno się dziwić, że blogowanie nabiera coraz większej popularności. Tworzenie i publikacja nowych wpisów jest wygodnym i skutecznym rozwiązaniem. Nie znaczy to jednak, że jest to jedyna forma treści, która może przyczynić się do osiągnięcia celów marketingowych organizacji.

Tworzenie contentu, niebędącego artykułem blogowym - raportów branżowych, ebooków, kursów szkoleniowych itd. - również może dostarczyć wielu korzyści. Jeśli pragniesz odróżnić się od konkurencji, najwyższy czas opracować plan wdrażania bardziej różnorodnych materiałów.

Marketing treści nie odnosi się tylko do samego procesu twórczego. Należy też zwrócić uwagę na to jak content można wykorzystać i na jakich platformach go wypromować. Istnieją dziesiątki różnych rodzajów treści, które możesz stworzyć. Poniżej znajduje się kilka najbardziej popularnych, w raz z radami na to, jak je skutecznie wykorzystać.

Raporty branżowe
  • Unikaj podejścia sprzedażowego. Jednym z największych błędów popełnianych przez firmy, jest nazbyt sprzedażowe podejście wykorzystywane w raportach branżowych. Powinny one raczej dostarczać obiektywnych i bezstronnych informacji na temat jakiegoś zjawiska obserwowanego w danej niszy. Pamiętaj, że głównym celem raportu jest dostarczenie odpowiedzi na pytania zadawane przez potencjalnych klientów oraz właściwe pozycjonowanie marki. Zachęcenie do podjęcia akcji (np. do kontaktu z działem handlowym) najlepiej zastosować na samym końcu.
  • Bądź mniej formalny. Raport branżowy kojarzy się z poważnym rodzajem treści, mocno odbiegającym od wydźwięku typowego artykułu na stornie internetowej. Wcale nie musi tak być. Konwersacyjny ton wypowiedzi pomaga w nawiązaniu wyższego poziomu zaufania i pokazuje czytelnikom, że łatwo nawiązać kontakt z Twoją firmą.
  • Używaj faktów, aby wspomóc opinie zawarte w raporcie. Wydaje się to oczywiste, niezależnie od tego jaki rodzaj treści tworzysz. Raport branżowy wymaga jednak nieco bardziej naukowego podejścia i zaprezentowania twardych danych do poparcia prezentowanych wniosków. Upewnij się, że przed napisaniem raportu, posiadasz wystarczającą liczbę statystyk i źródeł na które możesz się powołać.
  • Pracuj z ekspertami w danej dziedzinie. Podczas przeprowadzania badań, postaraj się nawiązać kontakt z ekspertami, aby uzyskać ich opinię na temat zjawisk obecnych na danym rynku. Dzięki zastosowaniu takiego podejścia, raport stanie się bardziej wiarygodny. Otrzymasz również odpowiedzi na branżowe pytania na które trudno uzyskać odpowiedź w inny sposób.
  • Czy na pewno chcesz użyć nazwy "raport branżowy"? W zależności od niszy, w której działasz, termin "raport branżowy" może być różnie odbierany przez potencjalnych klientów. Można go zastosować szczególnie w rodzajach działalności powiązanych z technologią, Internetem itd. Jeśli jednak działasz w branży gdzie liczy się mniej formalne podejście, termin "raport specjalny" lub "poradnik" w zupełności wystarczy.

fot. Ivelin Radkov - Fotolia.com

Jak tworzyć różnorodne treści w marketingu internetowym?

Tworzenie contentu, niebędącego artykułem blogowym - raportów branżowych, ebooków, kursów szkoleniowych itd. - również może dostarczyć wielu korzyści. Jeśli pragniesz odróżnić się od konkurencji, najwyższy czas opracować plan wdrażania bardziej różnorodnych materiałów.

E-Booki
  • Długość ma znaczenie. Najlepiej utrzymać długość E-booka na poziomie od 10 do 30 stron. Jest to wystarczająca liczba miejsca na dostarczenie użytkownikom większej ilości informacji, niż w zwykłym artykule blogowym, jednak wystarczająco krótka aby można było udostępnić go bezpłatnie subskrybentom strony internetowej. E-booki powyżej 30 stron nadają się już do sprzedaży (szczególnie jeśli zawierają wiele profesjonalnie przygotowanych informacji które trudno uzyskać z innych źródeł). Krótkie, efektowne graficznie e-booki powinny jednak w zupełności wystarczyć na początku.
  • Prawdopodobnie będzie trzeba udostępnić go za darmo. Jeśli planujesz napisać krótki e-book, najprawdopodobniej będzie trzeba zaoferować go bezpłatnie. E-book to znakomite narzędzie służące do ustanowienia wiarygodności firmy na danym rynku. Zamiast oczekiwać zapłaty za udostępniane informacje, lepiej nastaw się na nawiązanie długoterminowych relacji z osobami na Twojej liście mailingowej, oczekując, że w ostateczności nawiążesz z nimi relacje biznesowe.
  • Treść powinna być pełna wartościowych informacji. Jak wspomniano wcześniej, e-book nie powinien być prezentacją sprzedażową. W tym przypadku należy raczej skoncentrować się na zaspokojeniu potrzeb klientów. Zwróć uwagę na komentarze zawarte pod wpisami na blogach branżowych. Poszukaj tematów, które nie były jeszcze poruszane i sprawdź czy będziesz w stanie rzucić nowe światło na istotny temat związany z branżą.
  • Zwróć uwagę na liczbę pobrań. Każda osoba, która pobierze lub dokona zakupu e-booka automatycznie staje się potencjalnym klientem firmy. Upewnij się, że posiadasz skuteczny system e-mail marketingowy dzięki któremu będziesz w stanie kontynuować konwersację i ostatecznie doprowadzić do sprzedaży.
Infografiki
  • Treść infografiki powinna być specyficzna. Głównym celem stworzenia infografiki powinno być uproszczenie i streszczenie informacji na skomplikowany lub dość nudny temat. Oznacza to, że nie warto tworzyć infografiki odnoszącej się do zbyt ogólnego zagadnienia. O wiele lepiej zająć się specyficznym tematem i od razu przejść do szczegółów.
  • Tabele i grafiki powinny być łatwe do zrozumienia. Celem infografiki nie jest zaprezentowanie wszystkich możliwych informacji i statystyk na dany temat. Wykorzystuj poszczególne elementy graficzne tylko wtedy gdy sprawią one, że cały koncept będzie łatwiejszy do zrozumienia.
  • Ostrożnie ze statystykami. W większości przypadków, infografiki odnoszą się do twardych danych uzyskanych z raportów branżowych i statystyk udostępnianych przez przedsiębiorstwa zajmujące się badaniami marketingowymi. Upewnij się, że wszystkie dane są zgodne z prawdą i zachowujesz taką samą formę prezentacji na wszystkich wykorzystywanych przez Ciebie platformach komunikacyjnych.
W sieci można znaleźć multum poradników na temat tego, jak stworzyć wartościowy raport, e-book, kurs szkoleniowy czy infografikę. Jeśli pragniesz stworzyć taki rodzaj treści dla swojej firmy, gorąco zachęcam do zapoznania się z pozostałymi poradnikami na ten temat. Teraz już wiesz, że content marketing nie składa się wyłącznie z blogowania i warto zastosować również inne rodzaje treści aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Zachęcam do wykorzystania powyższych pomysłów ponieważ mogą one przez długi czas dostarczać wartości dla ogólnej strategii marketingu internetowego.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (4)

  • proinnowacyjni.pl

    proinnowacyjni.pl / 2014-06-11 17:49:34

    Jakiś czas temu założyłem bloga branżowego.Jest to dobra forma promowania biznesu, podoba mi się pomysł z raportem branżowym. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • proinnowacyjni.pl

    proinnowacyjni.pl / 2014-06-11 17:49:43

    Jakiś czas temu założyłem bloga branżowego.Jest to dobra forma promowania biznesu, podoba mi się pomysł z raportem branżowym. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • AptusShop.pl / 2014-06-18 14:54:35

    Komentarz edytowany 1 raz (ostatnio 2014-06-18 14:55:08)

    Promując sklep internetowy, warto pomyśleć o module portalowym. Będzie to dodatkowa przestrzeń – obok opisów produktów czy opinii klientów, gdzie będziemy mogli zamieszczać treści, np. teksty, infografiki, dane statystyczne w postaci wykresów, itp. W ten sposób mamy szansę przyciągnąć na stronę sklepu internetowego więcej klientów. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Keyti27 / 2017-03-27 08:47:17

    Polecam ciekawy artykuł o tematyce infografik - http://chcenawczoraj.pl/post/5-zasad-jak-zrobic-ciekawa-infografike
    Blog tworzony jest przez ekspertów z agencji Bloomnet odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: