eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › B2B marketing - trendy 2015

B2B marketing - trendy 2015

2015-09-25 11:35

B2B marketing - trendy 2015

B2B © duncanandison - Fotolia.com

Jakie wyzwania stoją przed współczesnym marketerem B2B? Jakie są jego priorytety? W jakie narzędzia powinien inwestować i w jaki sposób zabiegać o klientów? W końcu, w jaki sposób powinien dokonywać pomiarów swojej efektywności? Na te wszystkie pytania próbowali odpowiedzieć autorzy badania Salesforce „2015 State of B2B Marketing”.

Przeczytaj także: Social media a B2B

Coroczne badania przeprowadzane przez Salesforce koncentrują się na analizie trendów marketingowych w różnych zakątkach świata. W tym roku jego autorzy postanowili przeprowadzić dodatkowe badanie,które skupiło swą uwagę na firmach, których działalność opiera się wyłącznie o model B2B. Publikacja raportu stała się okazją do podkreślenia, że w analizie trendów w marketingu powinno stosować się rozdzieleniu rynku na część konsumencką (B2C) oraz biznesową (B2B). Jest to o tyle zasadne, że mamy do czynienia z dwoma totalnie różnymi światami, w których odmienne są nie tylko modele działania, ale też strategie i cele. To dwa różne światy, w których firmy działają inaczej i mają odmienne strategie i cele. Badanie „2015 State of B2B Marketing” objęło swym zasięgiem grupę 2100 marketerów z krajów Ameryki Północnej, Europy i Azji.

TOP trendy:


Znakomita większość (84%) firm z segmentu B2B ma w planach utrzymanie lub zwiększenie wydatków na marketing, przy czym aż 1/3 z nich nosi się z zamiarem przesunięcia wydatków z tradycyjnych form i kanałów reklamowych na działania realizowane w obszarze digital marketing (Internet, urządzenia mobilne). W obszarze digital marketerzy chcą więcej inwestować w:
  • content marketing,
  • narzędzia informatyczne do zarządzania kampaniami i działaniami,
  • aplikacje mobilne,
  • social media (reklama i interakcja ze społecznościami),
  • technologie do prowadzenia marketingu geolokalizacyjnego.

Opinie marketerów uwidaczniają główne trendy w działaniach firm B2B:
  1. Konieczność większej koncentracji na użytkownikach urządzeń mobilnych (w tym dostosowywanie serwisów internetowych i kanałów komunikacji dla korzystających z Internetu przy pomocy smartfonów).
  2. Zarządzanie treściami w różnych kanałach komunikacji (content marketing) pozostanie kluczowym elementem strategii marketingowych w B2B.
  3. Potrzeba personalizacji w adresowaniu zarówno treści jak i działań (micro-targeting). Indywidualny kontakt z klientami będzie w B2B odgrywał strategiczną rolę w nawiązywaniu i budowaniu relacji z klientami.
  4. W marketingu coraz pilniej potrzeba narzędzi analitycznych do przewidywania i wychwytywania szans rynkowych – m.in. poprzez identyfikację potencjalnych klientów i nadawanie im priorytetów. Narzędzi potrzeba również do efektywniejszego zamykania cyklów sprzedaży.

fot. duncanandison - Fotolia.com

B2B

84% firm z segmentu B2B ma w planach utrzymanie lub zwiększenie wydatków na marketing, przy czym aż 1/3 z nich nosi się z zamiarem przesunięcia wydatków z tradycyjnych form i kanałów reklamowych na działania realizowane w obszarze digital marketing.


Główne wyzwania:


Według Salesforce, obecnie największe wyzwania, przed jakimi stoją marketerzy B2B to:
  • doskonalenie funkcji new business – pozyskiwanie nowych klientów i ekspansja rynkowa (taką odpowiedź wskazało 33% badanych),
  • Zwiększanie jakości leadów (32%),
  • Generowanie zapytań ofertowych i pozyskiwanie nowych klientów (27%).

Co jest miarą sukcesu?


Dla marketerów B2B aktywnie działających w digital marketingu najskuteczniejszymi miarami sukcesu są:
  • wzrost przychodów (tak odpowiedziało 36%),
  • satysfakcja klienta (30%),
  • wskaźnik utrzymania klienta (24%),
  • stopa zwrotu z inwestycji (24%),
  • liczba zapytań ofertowych (23%).

A jakimi sposobami o sukces się zabiega?


Aż 73% marketerów jest zdania, że e-mail pozostaje skutecznym narzędziem wspomagającym sprzedaż. Wkrótce jednak działania oparte na mailu mogą zostać zdetronizowane przez marketing mobilny, a potem przez aktywności w mediach społecznościowych. W marketing mobilny, który obejmuje m.in. powiadomienia SMS (w tym komunikację typu push), aplikacje mobilne i kampanie oparte na geolokalizacji, chce się angażować już 64% marketerów B2B. Ponad połowa (53%) firm, która na tym polu już jest aktywna przyznaje, że mobile marketing jest już zintegrowanym i kluczowym elementem strategii firmy.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: