eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing social media: wykorzystaj treści z bloga

Marketing social media: wykorzystaj treści z bloga

2014-12-16 11:40

Marketing social media: wykorzystaj treści z bloga

Wykorzystaj treści z bloga w marketingu social media © Marek - Fotolia.com

Czy poświęcasz sporo czasu na pisanie artykułów blogowych i tworzenie treści publikowanych w social media? Czy trudno skoncentrować Ci się na obu tych obszarach jednocześnie?

Przeczytaj także: Branża IT analizuje social media

Rozwiązanie jest proste: użyj treści zamieszczonych na blogu, wykorzystując je w zupełnie nowy sposób, dzięki mediom społecznościowym. W tym artykule zapoznasz się z najlepszymi metodami na ponowne wykorzystanie contentu blogowego na platformach social media.

Dlaczego warto ponownie wykorzystywać treści?


Dzięki zmianie przeznaczenia zawartości, będziesz w stanie dotrzeć do znacznie szerszych grup odbiorców, aktywnych na wielu portalach społecznościowych. Taktyka ta pozwala również na nawiązanie interakcji z osobami, które nie skonsumowałyby treści w oryginalnym formacie.

Ponowne wykorzystanie contentu umożliwi dzielenie się materiałami o różnych formatach i tym samym, lepsze dopasowanie do potrzeb osób z odmiennymi stylami pozyskiwania informacji. Niektórzy uwielbiają czytać, inni słuchać, a większość z nas najlepiej odbiera treści z dodatkiem elementów wizualnych.

Tworzenie oryginalnego contentu jest bardzo ważne. Ponowne jego wykorzystanie pozwala na zaoszczędzenie sporej ilości czasu i pozwala na szybsze osiągnięcie celów marketingowych. Zacznij od najlepszych materiałów, które posiadasz i zastosuj poniższe wskazówki.

fot. Marek - Fotolia.com

Wykorzystaj treści z bloga w marketingu social media

Każdy rodzaj treści można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Wystarczy, że pozyskasz z niego najistotniejsze dane i dopasujesz je do specyficznych platform social media.


Wykorzystaj własne, solidne treści


Na początku wybierz właściwy rodzaj przekazu. Może to być artykuł na blogu, który przyciągnął wielu odwiedzających lub wywołał pozytywny feedaback. Następnie przeskanuj tekst i poszukaj cząstek informacji, które idealnie będą nadawały się do mediów społecznościowych.

Istnieje kilka sposobów na wydobycie z treści najlepszych fragmentów:
  • Stwórz krótki, lecz przydatny opis treści artykułu.
  • Sporządź listę najważniejszych punktów zawartych w tekście.
  • Podkreśl treści, które w łatwy sposób można przemienić na tweety lub aktualizacje statusu na Facebooku. Cytaty i statystyki stanowią tutaj znakomite źródło.
Kiedy już przekopiesz się przez najlepsze wpisy na blogu i zbierzesz wszystkie potrzebne informacje, będziesz w stanie wykorzystać je na wielu różnych platformach social media.

Dostosuj swoje treści


Poszczególne platformy social media wymagają odmiennych typów treści (chociaż do pewnego stopnia formaty się pokrywają).

Oczywiście Pinterest lub Instagram to najlepsze miejsca na zamieszczenie grafiki. Istnieją jednak sposoby na publikację elementów wizualnych na innych platformach. Tak samo sprawa wygląda z filmami na YouTube.

Zbierz opisy, wyszczególnione punkty oraz podkreślone informacje, wydobyte z oryginalnych treści i zdecyduj o tym, jaki będzie najlepszy sposób na ponowne ich wykorzystanie. Poniżej znajdują się rekomendacje dotyczące poszczególnych platform social media:

Twitter


Twitter jest jednym z najlepszych miejsc na ponowne wykorzystanie treści. Zamień małe fragmenty artykułu na tweety i zamieść w nich link do oryginalnego artykułu. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, postaraj się, aby post nie przekraczał 120 znaków (w ten sposób, użytkownicy będą mogli łatwiej "podać go dalej").

Jeśli pragniesz, aby tweet naprawdę się wyróżniał, przygotuj grafikę z informacjami wyświetlanymi poniżej tekstu. Optymalna wielkość dla zdjęć publikowanych na Twitterze to 1024x512px. Grafiki do celów content marketingowych możesz z łatwością stworzyć za pomocą darmowych programów takich jak Canva, które przeprowadzą Cię przez cały proces w kilka minut.

Facebook


Wykorzystaj podobną kombinację jak na Twitterze. Dodaj cytaty, statystyki itd. i opublikuj je wraz z linkiem do oryginalnej treści. Jest to znakomita strategia, lecz postaraj się nie udostępniać tych samych informacji na różnych platformach w tym samym czasie (wygląda to nieco spamersko).

Na Facebooku nie ma ograniczenia w postaci 140 znaków. Postaraj się jednak, aby wpisy były krótkie, rzeczowe i w nieformalnym stylu. Niezależnie od długości, nie zapomnij zastosować grafiki. Zdjęcia mogą wspomóc Twoje posty, a czasami nawet je zastąpić (jeśli przedstawisz cytat w wersji graficznej). Rekomendowany rozmiar zdjęć na Facebooku to 1200x1200px.

Taktyki działające na Facebooku ciągle ulegają zmianie. Przeprowadź kilka eksperymentów, aby dowiedzieć się, która metoda wywołuje najwyższy poziom zaangażowania wśród użytkowników.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: