eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?

Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?

2014-06-03 00:22

Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?

Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy? © giomatmicro - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Bez mediów społecznościowych o sukces w Internecie może być niezwykle trudno. Z analizy przeprowadzonej przez agencję We Are Social wynika, że konto na portalu społecznościowym posiada już co drugi polski internauta. To bardzo istotne dane z punktu widzenia e-sprzedawców - droga z Facebooka, Twittera czy Instagramu do sklepu internetowego to zaledwie jedno kliknięcie.

Przeczytaj także: Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?

Porównywarka cen idealo.pl postanowiła sprawdzić, jakie kanały Social Media cieszą się największą popularnością wśród sprzedawców internetowych, jak w swoich krajach różnią się oni od innych europejskich rynków i czy da się zauważyć charakterystyczne tendencje w sklepach ze specyficznym asortymentem. W tym celu idealo zanalizowało po 50 sklepów internetowych ze współpracujących z nią krajów z następujących branży: asortyment ogólny, elektronika, moda, motoryzacja oraz artykuły dla dzieci i przyjrzało się obecności sprzedawców w świecie portalów społecznościowych.

Lubię to! Facebook prowadzi w Europie, Instagram na szarym końcu

W badaniach uwzględnione zostały sklepy internetowe współpracujące z idealo z Polski, Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii. Porównanie wszystkich sześciu europejskich rynków wyraźnie pokazuje, że niemal we wszystkich krajach zdecydowanie najczęściej wybieranym e-sklepy portalem społecznościowym jest Facebook. Jedynie w Wielkiej Brytanii serwis ten nieznacznie przegrywa z Twitterem. Tym bardziej zaskakujący jest fakt, że brytyjskie sklepy i tak sięgają po platformę do mikroblogowania rzadziej (w 74%) niż sprzedawcy z Hiszpanii i Niemiec (po 80%), w których największy odsetek sklepów korzysta z usług zarówno Twittera, jak i Facebooka.

Wyróżniającą się tendencję można zauważyć także w polskich sklepach – tylko w nich częściej niż z Twittera (30%) korzysta się z platformy Google+. Tendencja ta jest jednak zrozumiała biorąc pod uwagę fakt, że według cytowanych już badań We Are Social na początku 2014 roku portal Google notował znacznie większą ilość osób posiadających na nim profil – jest to 46% użytkowników internetu w porównaniu do cieszącego się zaledwie 18%-ową popularnością Twittera. W przypadku włoskich i niemieckich sprzedawców udział Twittera i Google+ jest ten sam – w Niemczech oba te portale wykorzystywane są w 80% sklepów, zaś we Włoszech w 60% z nich.

Najrzadziej wykorzystywanym w przebadanych przez idealo europejskich sklepach internetowych portalem społecznościowym jest natomiast Instagram. Nie znajduje się on na ostatnim miejscu pod względem popularności wśród sprzedawców jedynie w Wielkiej Brytanii, gdzie z blogów korzysta się rzadziej (28%) niż tego serwisu hostingu zdjęć i filmów (30%). Sklepy internetowe z Polski są zaś nie tylko tymi, w których Instagram pojawia się najrzadziej, bo zaledwie w 4% przebadanych przez idealo. Tylko u polskich i włoskich sprzedawców bowiem nie jest to jedyny serwis społecznościowy, który plasuje się na końcu zestawienia. W Polsce oprócz Instagrama jest to biznesowy portal LinkedIn także wykorzystywany w 4% sklepów, zaś we Włoszech najmniejszą, bo 10%-procentową popularność wśród sklepów oprócz Instagrama notują też prowadzone przez nie blogi.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z portali społecznościowych przez 50 najpopularniejszych sklepów pracujących z idealo

W badaniach uwzględnione zostały sklepy internetowe współpracujące z idealo z Polski, Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii.


Niewykorzystany potencjał portali społecznościowych w Polsce

W Polsce absolutnym liderem popularności wśród sprzedawców internetowych jest Facebook, który z 84% wyraźnie wyprzedza następujące po nim Google+ i Twittera. Biorąc pod uwagę ilość użytkowników tych trzech platform – 74% polskich użytkowników internetu w przypadku Facebooka oraz 46% na Google+ i 18% na Twitterze – trudno dziwić się temu, że serwis Marka Zuckerberga jest oczywistym wyborem sprzedawców. Wszystkie pozostałe serwisy Social Media cieszą się u nich już mniejszym zainteresowaniem. Tylko 22% sklepów prezentuje swoje spoty reklamowe, filmy instruktażowe i widea do produktów na YouTube, przez co platforma ta jest w Polsce używana najrzadziej z wszystkich zbadanych rynków. Zamieszczane tam sporadycznie recenzje, porady, filmy nadsyłane przez użytkowników lub relacje z przeprowadzanych przez sklepy warsztatów czy zlotów udowadniają jednak, że także YouTube jest serwisem, który ma potencjał zasługujący na uwagę sklepów internetowych.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z portali społecznościowych przez 50 najpopularniejszych polskich sklepów

Sklepy oferujące asortyment motoryzacyjny najrzadziej budują społeczności wśród swoich klientów, przez co są też tymi ze zbadanych przez idealo sprzedawców, których profile najtrudniej – bo zaledwie w 60% przypadków – znaleźć można na Facebooku.


 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: