eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Kobiety a marketing

Kobiety a marketing

2010-05-24 13:56

Przeczytaj także: Marketing kobiecy ma w Polsce przyszłość?


Z drugiej strony, tak zmieniający się rynek wymaga innych umiejętności od marketerów. Wymaga marketera– menedżera, który dysponować będzie bardzo zróżnicowanymi umiejętnościami, jak współpraca w grupie, czytelna komunikacja, sztuka negocjacji, rozwiązywania konfliktów… Zmiana formuły prowadzenia biznesu wymaga zmiany świadomości, poszerzenia kwalifikacji i wiedzy pracowników i innego podejścia do wykonywania swoich zadań. Współczesny marketer – według S. Freeman i r. Varey, autorów „Women communicators in the workplace – natural born marketers” – musi bardziej przewodzić niż przymuszać, komunikować niż narzucać, współpracować niż dominować. Cechami tymi, według przywołanych tu autorów, odznaczają się częściej kobiety niż mężczyźni.

Dowodzi tego potwierdzony badaniami fakt, że organizacje kierowane przez kobiety charakteryzują się mniej zhierarchizowaną strukturą, mniej autorytarnym stylem kierowania, bardziej osobistym podejściem do klientów, otwartą komunikacją, większym zaangażowaniem pracowników i wspieraniem grupowego stylu podejmowania decyzji. W świetle wyników tych badań prorocza okazuje się prognoza Ph. Kotlera, który przewidział, iż wiek XXI będzie wiekiem kobiet. Bez względu jednak na stopień feminizacji biznesu, bardziej chodzi o cechy, jakimi winien odznaczać się marketer niż o jego płeć. Fakt, iż rynek i klienci zmieniając się zmieniają swoje zachowania i wymagania, to wiadomość dla wszystkich osób zajmujących się marketingiem niezwykle ważna.

fot. mat. prasowe




Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: