eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Skuteczny link sponsorowany

Skuteczny link sponsorowany

2004-06-07 13:21

Przeczytaj także: Jak promować sklep internetowy przez direct mailing?



LIDERZY LINKÓW

Liderami na świecie w zakresie wprowadzania płatnych linków są Google i Overture. Pierwszej firmy nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - to obecnie jedna z najbardziej znanych marek z internetowym rodowodem, światowy lider w dziedzinie wyszukiwania. Mechanizm płatnych linków udostępnia nie tylko w ramach własnej wyszukiwarki, ale także na stronach partnerskich, np. America Online, Netscape3 oraz w ramach globalnego programu partnerskiego Google AdSense, w którym serwisy internetowe, w zamian za prowizję, umieszczają boksy z płatnymi linkami na swoich stronach.

Overture to firma, która jest w posiadaniu portalu Yahoo! - tam też, jak również na wielu innych portalach, np. MSN czy CNN, dostarcza linki sponsorowane. Światowi liderzy obsługują setki tysięcy reklamodawców (Google - ponad 150 tysięcy, Overture - ponad 100 tysięcy), wśród których są zarówno małe firmy, jak i światowe koncerny i instytucje.

W Polsce linki sponsorowane oferowane są przez wszystkie liczące się wyszukiwarki: wspomniane wcześniej Google, a także Onet, Wirtualną Polskę czy Netsprint. Onet umożliwia nawet dwie formy promocji w ramach płatnych linków - te standardowo ukazujące się wśród wyników zapytań i tzw. boksy reklamowe, które pojawiają się po prawej stronie wyników zapytań (w podobnej formie zresztą pokazują się płatne linki serwowane przez Google).

Czy polscy użytkownicy przekonali się już do tej formy reklamy? Wydaje się, że tak. Spośród 500 reklamodawców obsługiwanych w ciągu 2 lat przez wyszukiwarkę Netsprint, aż 70 proc. zdecydowało się na przedłużenie swoich kampanii. Średni poziom kliknięć w płatne linki w tym okresie to 5,6 proc., co oznacza kilkakrotnie większą skuteczność niż w przypadku standardowych bannerów reklamowych. W tym czasie z tego narzędzia korzystały nie tylko firmy z sektora MSP, ale także duże podmioty (np. mBank, PTC Era, PZU Życie i inne), które wykorzystały je do budowania wizerunku i świadomości marki.

Linki sponsorowane niewątpliwie są bardzo atrakcyjnym narzędziem promocji online, które warto brać pod uwagę przy planowaniu kampanii. Aby jednak zapewnić odpowiednią skuteczność tego rodzaju działań, należy je najpierw dokładnie zaprojektować. Kluczem do sukcesu jest nie tylko dobór słów kluczowych i czasu promocji, ale także konstrukcja krótkiego przecież tekstu reklamowego, który zadecyduje o tym, czy użytkownicy w ogóle zainteresują się reklamą.


Maciej Gałecki jest absolwentem Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Pozycjonowaniem stron internetowych zajmuje się od 2 lat. e-mail: m.galecki@digitalone.pl

PRZYPISY:
1 The Interactive Advertising Bureau / PricewaterhouseCoopers: Internet Ad Revenue Report for Q2 2003, http: //www.iab.net/
2 Raport Consumer Preferences to Paid Search, Nielsen Reel Research, czerwiec 2003, http://www.iab.net/
3 za Google, więcej: https://adwords.google.com/select/faq/network.html#1


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce wejdź .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Maciej Gałecki / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Więcej na ten temat: marketing, reklama, linki sponsorowane
Marketing relacji z klientem

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: