eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Public relations - rynek pracy XI 2009

Public relations - rynek pracy XI 2009

2009-12-03 12:30

Public relations - rynek pracy XI 2009

Liczba ogłoszeń © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Listopadowy raport ofert pracy dla PR-owców zawiera analizę aż 166 nowych pozycji. To o 15 proc. ogłoszeń więcej niż w październiku tego roku i aż o 86 proc. ofert więcej w porównaniu z listopadem roku poprzedniego - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Public relations - rynek pracy VII 2009

Jeszcze rok temu wyraźny spadek liczby ogłoszeń w listopadzie zwiastował kryzys ekonomiczny, obecna sytuacja - jest znakiem wyraźnego ożywienia w branży. Po 12 miesiącach karta się więc odwróciła i PR-owcy mogą spokojnie przebierać w specjalnie dla nich przygotowanych ofertach.

fot. mat. prasowe

Liczba ogłoszeń

Liczba ogłoszeń

W listopadzie pracodawcy najczęściej poszukiwali specjalistów ds. PR-u. Posady na nich czekały głównie w firmach, ale także w agencjach public relations; do nich właśnie skierowano 67 spośród 166 ofert. Najrzadziej pracodawcy chcieli zatrudnić konsultantów/asystentów.

fot. mat. prasowe

Kto kogo szuka?

Kto kogo szuka?

W ostatnich dwóch miesiącach (wrześniu i październiku) dużo częściej niż w listopadzie poszukiwano praktykantów – we wrześniu nawet częściej niż managerów ( oferty przeznaczone dla nich stanowiły 26 proc. ogółu).

Obecnie praktykantów i stażystów poszukuje 17 proc. ogłoszeniodawców.

Zarówno rekordowa od 12 miesięcy liczba ogłoszeń, jak i trend sukcesywnego spadku liczby ogłoszeń przeznaczonych dla „pracowników sezonowych”, pozostawianych zwykle bez stałych umów, dają podstawy, by optymistycznie patrzeć na PR-owski rynek pracy i mówić o jego wzroście.

Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl), źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.

Przeczytaj także: Praca w branży PR 2013 Praca w branży PR 2013

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: