eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR stawia na rozwój zawodowy

Branża PR stawia na rozwój zawodowy

2012-10-30 10:03

Branża PR stawia na rozwój zawodowy

PR © Claudia Paulussen - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Specjaliści od komunikacji chcą się rozwijać. Firmy i agencje, które nie zapewnią im tej możliwości muszą się liczyć z utratą pracowników - wynika z VI edycji raportu PRoto.pl o motywacji w branży public relations.

Przeczytaj także: Praca w branży PR VIII 2012

PR-owcy w ostatnim roku byli mniej skłonni do zmiany miejsca zatrudnienia. Zmniejszenie rotacji w ostatnim roku nie oznacza jednak, że specjaliści od komunikacji nie rozglądają się za nową pracą. Rynek znów odważnie patrzy w przyszłość. Połowa PR-owców chce zmiany w nadchodzących dwóch latach, w tym co piąty w nadchodzących 12 miesiącach (4-procentowy wzrost w porównaniu z 2011 r.). Dla porównania w 2011 roku aż 1/3 ankietowanych, nie miało takich planów. Co ciekawe, rekordowo wielu (17 proc.) specjalistów od komunikacji nie wie, czy w ogóle pozostanie w branży.

fot. mat. prasowe

Główne przyczyny odejścia z pracy w 2012 r.

Specjaliści od komunikacji chcą się rozwijać. Firmy i agencje, które nie zapewnią im tej możliwości muszą się liczyć z utratą pracowników.


Dyrektorzy w firmach i agencjach starają się odwieść ich od tego zamiaru, poprawiając atmosferę oraz oferując ciekawe wyzwania. Co może skłonić PR-owców do pozostania? Większość przyznaje, że głównym powodem zmiany zawodowego otoczenia są warunki finansowe oraz brak jasnej ścieżki rozwoju. Szefowie powinni w nieco odmienny sposób podchodzić także do kobiet i mężczyzn. Wśród panów drugim powodem (ex aequo z ciekawymi wyzwaniami zawodowymi) pozostania w obecnej firmie jest jej reputacja. Przedstawicielki płci pięknej stawiają kolejno na: ciekawe wyzwania zawodowe, możliwość zdobycia doświadczenia i większą samodzielność.

fot. mat. prasowe

Powody pozostania w obecnej pracy

Ciekawe wyzwania zawodowe są w stanie zatrzymać PR-owców na dotychczasowym stanowisku.


fot. mat. prasowe

Czy zależy mi na równym stosunku wobec kobiet i mężczyzn w miejscu pracy?

3/4 pracowników życzy sobie równego traktowania obu płci.


Komentarz

Branża najwidoczniej dojrzewa – z jednej strony rośnie świadomość, że staje się coraz bardziej medialna i modna, a z drugiej, że zawód PR-owca nie cieszy się najlepszą w tych mediach estymą. Rośnie także świadomość rynku pracy – PR-owcy powyżej 30 roku życia nie planują gwałtownych zmian; wiedzą, co pokazują miesięczne zestawienia ofert pracy PRoto.pl, że o pracę, zwłaszcza na stanowiskach menedżerskich, będzie coraz trudniej.

fot. Claudia Paulussen - Fotolia.com

PR

PR-owcy powyżej 30 roku życia nie planują gwałtownych zmian.


Co nie dziwi, branża dojrzewa także dosłownie – specjaliści ds. PR po 30 roku życia coraz częściej zwracają uwagę na to, jak będą traktowane w pracy młode matki i jaki pakiet socjalny proponuje pracodawca. To także wyraz pewnej tendencji rynkowej – szefowie wiedzą, że pracownicy odchodzą dla lepszych pieniędzy, jedyne więc co mogą zrobić (jeśli nie chcą przyznawać podwyżek), to podtrzymywanie dobrej atmosfery. To może się udać właśnie dzięki bonusom pozapieniężnym czy udogodnieniom szykowanym dla kobiet. Co nie zmieni pewnie chęci PR-owców do zmiany pracy. Paradoksalnie, w tym roku wyzwanie takie chce podjąć więcej osób niż w roku poprzednim.

Kingi Kubiak, dyrektor wydawnicza PRoto.pl

Przeczytaj także: Praca w branży PR 2013 Praca w branży PR 2013

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: