eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketing zintegrowany w Polsce

Marketing zintegrowany w Polsce

2009-10-22 01:02

Marketing zintegrowany w Polsce

Korzystanie z kanałów Marketingu Zintegrowanego © fot. mat. prasowe

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i MillwardBrown SMG/KRC opracowały pierwszy polski standard pomiaru kanałów Marketingu Zintegrowanego. Po raz pierwszy został on zastosowany przy realizacji Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego.

Przeczytaj także: Marketing bezpośredni zwalnia

Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego – nowa inicjatywa SMB i MillwardBrown SMG/KRC stanowi przykład współpracy, kiedy to – w ramach badań TGI oraz NetTrack realizowanych od przez MB SMG/KRC – dokonano pomiaru kanałów komunikacyjnych Marketingu Zintegrowanego.

Wśród kanałów Marketingu Bezpośredniego badaniem objęto m.in.: ulotki i telefony reklamowe, infolinie i telefoniczne biura obsługi, sms-y reklamowe oraz e-maile reklamowe (np. newslettery). Realizację projektu rozpoczęto w czerwcu 2009. Pierwsze wyniki badania, po zestawieniu ze skutecznością osiąganą przez media tradycyjne – przede wszystkim prasę, wskazują na duże i stale rosnące znaczenie kanałów Marketingu Zintegrowanego w planowaniu strategii mediowej. Przedstawione wskaźniki wyraźnie potwierdzają, że kanały marketingu zintegrowanego powinny być uwzględniane podczas planowania kampanii komunikacji marketingowej na równi z innymi mediami.

Prezentowane wyniki Polskich Badań Marketingu Zintegrowanego pochodzą z badań TGI oraz NetTrack z czerwca 2009. Pytania dotyczące ostatniego miesiąca obejmują zatem deklaracje odnoszące się do miesięcy maj/czerwiec 2009. Analogicznie pytania dotyczące ostatnich 12 miesięcy obejmują okres od około połowy roku 2008 do połowy roku 2009.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z kanałów Marketingu Zintegrowanego

Korzystanie z kanałów Marketingu Zintegrowanego

Z badania wynika, że analizując poziom dotarcia poszczególnych kanałów zauważyć należy, iż obejmują one swoim zasięgiem znaczny odsetek populacji Polski. I tak posiadające najszersze pole oddziaływania ulotki, katalogi oraz gazetki reklamowe dotarły w ciągu poprzedzających badanie dwunastu miesięcy do 2/3 polskiej populacji osób w wieku 15-75, czyli do 20 mln Polaków. Otrzymanie ulotki, katalogu czy gazetki reklamowej w ciągu ostatniego miesiąca deklarowało 51,4% badanych, czyli – przekładając tę wartość na dane populacyjne - 15,5mln Polaków. Telefony reklamowe rokrocznie odbiera około 10mln z nas, sms-y reklamowe docierają do 13,2 mln osób, zaś z infolinii telefonicznych korzysta 5,3 mln Polaków rocznie. Z kolei w ciągu ostatniego miesiąca są to odpowiednio: 15,5 mln odbiorców w przypadku ulotek reklamowych, 6,9 mln jeżeli chodzi o telefony reklamowe, 11,2 mln – sms-y, 3,2 – zamawiane e-maile reklamowe oraz 2,8 mln jeżeli chodzi o korzystanie z infolinii telefonicznych.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: