eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › To mój temat

To mój temat

2004-03-22 13:08



Tego jeszcze nie było!

Ciekawe pomysły na artykuły przybierają różne kształty i rozmiary, ale jedno je łączy - *przyciągają uwagę* redaktora i sprawiają, że wszyscy w newsroomie mówią, "Ale historia! Tego jeszcze nie było!".

Jak więc wyszukać haczyk na media? A może dwa?

Czy mogę zadać kilka pytań?

Kiedy rozpoczynam współpracę z nowym klientem, przeprowadzam serię wywiadów z kierownikami i najważniejszymi pracownikami. Cel jest jeden. Chodzi o ustalenie nowych, wyjątkowych i ciekawych tematów.

Jako pracownik organizacji, który wie o niej wszystko możesz pewnych rzeczy ... nie dostrzegać. Możesz też przeceniać wagę tematów nieistotnych dla mediów. Pomyśl o potencjalnym kliencie, który być może nic o Tobie nie wie. Jakie interesujące informacje możesz mu przekazać o firmie, produkcie lub usłudze?

Zadaj znajomemu, koledze z pracy lub obecnemu klientowi kilka pytań. Być może wielki temat leży właśnie na Twoim biurku, a Ty go nie dostrzegasz, bo jest: a. za blisko, b. od zawsze, c. kogo to interesuje.

KIM JESTEŚ

- Co jest największą pasją Twojej pracy? Co napawa Ciebie szczególną dumą?
- Czy inni ludzie podziwiają Twoją firmę? Dlaczego?
- Co różni Ciebie od konkurencji?
- Czy trudno było zdobyć Ci obecną pozycję? Czy pomógł łut szczęścia? Kto Ciebie zainspirował? Czy spotkało Ciebie coś wyjątkowego?
- Jakie były początki Twojej firmy? Coś szczególnego?

Czy jest w Twoim życiorysie coś co może zainteresować innych ludzi? Sławny krewny? Dziwne hobby? Osiągnięcia sportowe? Bądź szczery, ale bez przesady. Miałem kiedyś klienta, który przyznał, że każdego ranka przed wyjściem do biura podsłuchiwał na przerobionym tunerze radiowym rozmowy policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego. Tak, żeby wiedzieć co słychać :-(

CO ROBISZ?

- Z czego powinna słynąć Twoja organizacja?
- Jaka jest jedna rzecz (produkt/usługa) charakteryzująca Twoją organizację?
- Dlaczego - Twoim zdaniem - klienci wolą Ciebie od konkurencji?
- Czy Twoja organizacja jest liderem (rozwija nowe produkty, określa zmiany i trendy) czy korzysta z cudzych doświadczeń (sprzedaje sprawdzone produkty, wchodzi tylko na rozwinięte rynki)? Dlaczego?
- Kiedy spotykasz nowe osoby (spoza Twojej branży) i opowiadasz o Twojej pracy, co najbardziej je intryguje? Wyobraź sobie, że jestem właśnie taką osobą. Powiedz mi w pół minuty wszystko co powinienem o Tobie wiedzieć.
- Czy oferujesz produkty lub usługi, które mogą zrewolucjonizować życie na naszej planecie? Zmienić życie mieszkańców Twojego miasta? W jaki sposób?

CO W TYM CIEKAWEGO?

- Czy przygotowujesz coś nowego?
- Czy dokonałeś czegoś co wpłynęło na rozwój Twojej branży?
- Czy zrobiłeś coś wyjątkowego dla lokalnej społeczności?
- Opowiedz mi o sukcesach Twoich klientów, którzy korzystają z Twoich produktów/usług? Czy zgodzą się opowiedzieć o tym dziennikarzowi?
- Czy poddajesz się nowemu trendowi? Jesteś w awangardzie zmian czy niesiesz czerwoną latarnię?
- Czy jest coś kontrowersyjnego w tym co robisz i jak pracujesz?
- Czy w wyjątkowy sposób zarządzasz firmą? Inaczej traktujesz pracowników? Wydajesz pieniądze? Promujesz produkty/usługi?
- Dokończ zdanie, "Sądzę, że jestem niezależny, ponieważ ..."
- Dlaczego zasługujesz na to, żeby napisała o Tobie "Gazeta Wyborcza" lub "Fakt"?

Ufff! Zapisałeś już chyba drobnym drukiem kilka kartek. Ale to tylko brudnopis. Odpowiedzi na powyższe pytania są punktem wyjściowym do tematów dla mediów takich jak na przykład:

- Sylwetki przedsiębiorców
- Reportaże
- Informacje o nowych produktach
- Artykuły w prasie specjalistycznej
- Wywiady radiowe i telewizyjne.

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: