eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rośnie wykorzystanie Internetu

Rośnie wykorzystanie Internetu

2009-05-21 00:02

Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?


Internet dał się wyprzedzić telewizji tylko na jednym polu użytkowania spośród badanych – jako medium najczęściej wybierane w celu oglądania filmów i seriali. Różnica na korzyść telewizji jest znacząca (74,8% vs 14,5% osób korzystających w tym celu z Internetu). Zdaniem OMG Digital fakt ten nie może zaskakiwać biorąc pod uwagę niekwestionowane panowanie telewizji na tym obszarze od dziesięcioleci. Jednak w badanej grupie już niemal co 7 osoba (14,5%) deklaruje, iż częściej ogląda filmy i seriale przez Internet niż w telewizji. Odsetek ten jest istotnie wyższy wśród osób młodszych w wieku do 30 roku życia (24%) oraz osób studiujących (25%). Co ciekawe, odsetek ten jest również większy wśród osób bezrobotnych (23%). Warto nadmienić także, iż niemal 11% respondentów nie potrafiło jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie: "Jak Ci się wydaje, w jakich obszarach Internet zastępuje Ci telewizje i prasę? proszę powiedzieć, gdzie częściej: - oglądasz filmy / seriale?", po czym wnosić można, iż oglądanie filmów/ seriali przez Internet nie jest im obce (10,7%).

OMG Digital podaje, iż popularność Internetu rośnie w Polsce z roku na rok – wg Megapanel PBI/Gemius od końca 2005 roku przybyło w naszym kraju 6,1 milionów internautów i obecnie ich liczba wynosi 15,8 milionów - w populacji All 7+ liczba ta stanowi 44,4%. Także wg Gemius Megapanel w okresie przeprowadzania badania aktywności, w których Internet zastępuje telewizję i prasę, w populacji All 7+ średnio w całej grupie faktyczna konsumpcja Internetu wyniosła 50 godzin 41 min. miesięcznie / os., a więc badani spędzali „w Internecie” średnio ok. 1 godzinę 41 min. dziennie, z wyłączeniem czynności takich jak użytkowanie komunikatorów, korzystanie z poczty z wykorzystaniem zewnętrznych aplikacji (programów pocztowych) czy z programów do wymiany plików (p2p), gry sieciowe, itd.

Przez ponad półtorej godziny dziennie średnio spędzanego czasu w Internecie przez Polaków marketerzy mają zatem możliwość dotrzeć do jego użytkowników – potencjalnych konsumentów - na wiele sposobów. Internauci odwiedzający każdego dnia szerokie spektrum stron internetowych o różnej tematyce są dość łatwym celem w dotarciu z komunikatem reklamowym, zwłaszcza, że konsumpcja Internetu – jak pokazuje badanie OMG Digital - w wielu popularnych obszarach zainteresowań przewyższa częstotliwość korzystania z innych mediów. Dodatkowo Internet dostępny jest za pomocą różnorodnych narzędzi w wielu miejscach i pozwala na dokładną personalizację kontaktu. M.in. te czynniki sprawiają, że Internet jest i analizy wskazują na to, że także będzie coraz bardziej popularnym medium cenionym i wykorzystywanym w działaniach marketingowych - podsumowują eksperci OmnicomMediaGroup.

Informacje o badaniu
Badanie wykonano metodą CAWI na próbie 644 internautów – grupie reprezentatywnej dla populacji polskich internautów ze względu na płeć, wiek oraz częstość korzystania z Internetu.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: