eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rośnie wykorzystanie Internetu

Rośnie wykorzystanie Internetu

2009-05-21 00:02

Przeczytaj także: Prasa, radio, Internet: media komplementarne?


Z badania wynika, że Internet jest także częściej wybieranym medium jako źródło bieżących informacji z kraju i ze świata. W grupie wszystkich badanych 51,8% wskazuje Internet a 37,3% telewizję, zaś jedynie co 17-ta osoba spośród badanych wskazuje prasę (5,7%). Internet bez wątpienia wygrywa tutaj, dzięki swojej szybkości i umożliwiania weryfikowania podanych faktów w wielu różnych źródłach. W tym przypadku grupami, w których dominują wskazania na Internet nie są jednak jak wcześniej studenci i ludzie młodzi. W poszukiwaniu informacji Internet wybierają głównie mężczyźni (60%) oraz osoby pracujące (59%).Telewizja uzyskuje najwięcej wskazań z kolei wśród bezrobotnych (50%), natomiast z prasy korzystają częściej osoby zarabiające powyżej 5000 zł na rodzinę (15%), mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (14%) oraz będące w wieku powyżej 51 lat (12%).

Podobna grupa badanych wybiera Internet w poszukiwaniu wiadomości wyszczególnionych jako gospodarcze - 51,3% (w tym 59% mężczyzn i 43% kobiet, oraz aż 61% osób studiujących ogółem i 56% mających stałą pracę), zaś 27% respondentów wybiera w tym celu telewizję, a prasę jedynie 9,7%. Wśród osób powyżej 51 roku życia proporcje w wyborze poszczególnych mediów nie są tak rozbieżne, jednak nadal dominuje Internet z popularnością 41%, 31% badanych w tym przedziale wiekowym wybiera telewizję, a 14% korzysta z prasy.

Stosunkowo często wybieramy telewizję jako medium dostarczające informacji nt. prognozy pogody – uzyskała ona pokaźne 40,8%. W badaniu, jednak przegrywa z Internetem (52%). Dobry wynik wybieralności telewizji w celu sprawdzenia pogody wynika prawdopodobnie w znacznej mierze z przyzwyczajenia widzów do schematu oglądalności: wiadomości, sport i pogoda. Prasa uzyskuje w tym wymiarze popularność jedynie 6,3%.

W przypadku poszukiwania wiadomości nt. sportu Internet (53,8%) ma ogromną przewagę nad telewizją (17,3%) i prasą (4,8%) - może ona wynikać z potrzeby rzesz kibiców „bycia na bieżąco” z aktualnymi wydarzeniami dotyczącymi ich ulubionych dyscyplin bądź drużyn. Jak można się domyślać przewaga Internetu w tym aspekcie jest wyraźnie wyższa wśród mężczyzn (69% vs 13% dla telewizji) oraz osób w wieku do 40 roku życia (59,7%).

Jeszcze większą przewagę uzyskuje Internet w przypadku pytania o źródło informacji na temat hobby. W odpowiedziach na to pytanie Internet wybiera aż 85% respondentów, co dystansuje zarówno prasę z 3,5% wskazań, jak i telewizję, którą wybiera 2,5% osób badanych.

Media są także popularnym źródłem informacji nt. zdrowia i urody oraz porad dotyczących gotowania. Także w poszukiwaniu wiadomości w tym zakresie dominuje Internet – korzystanie z niego deklaruje 64,5% respondentów, 11,3% wybiera prasę, zaś telewizję jedynie 6,3%. Aż 17,9% badanym trudno wybrać w tym celu jedno ze wskazanych mediów.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: