Więcej respektu dla pań!
2004-01-18 00:34
Przeczytaj także: Równość płci? Jeszcze nie w Polsce
Podczas targów Consumer Electronics Show organizatorzy przeprowadzili badanie dotyczące obsługi pań pragnących dokonać zakupów na licznych stoiskach imprezy. Zaaranżowany test pokazał, w jak dużej mierze zachowanie sprzedawców jest uzależnione od płci klienta."Nasze klientki doświadczają braku szacunku" – mówi bez ogródek Dave Williams, wiceprezes działu badań i analiz w sieci sklepów Best Buy. "Są ignorowane i peszone przez nieuprzejmych sprzedawców".
Okazuje się, że blisko połowa kobiet planujących kupno urządzenia elektronicznego zabiera ze sobą do sklepu mężczyznę, gdyż obawia się, że bez takiego towarzystwa będzie gorzej traktowana. W niepoważnym traktowaniu pań celują szczególnie młodzi sprzedawcy, co sprawia, że kobiety czują się dyskryminowane.
Problem jest na tyle poważny, że producenci w obawie przed utratą części klienteli zaczynają go dostrzegać i podejmują działania zapobiegawcze. Na zmianę wizerunku branży trzeba będzie jednak jeszcze poczekać: w chwili obecnej sektor nowych technologii traktuje panie tak, jak sprzedawcy samochodów w latach 80-tych. A przecież odkąd korzystanie z komputerów przestało być domeną nastoletnich zapaleńców, a stało się elementem codziennego życia, również kobiety mają prawo do miłej obsługi.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Kobiety na rynku pracy: stres, mikroagresja i wypalenie zawodowe
-
Pandemia COVID-19 a równość płci
-
Przejrzyj klienta, czyli jak być dobrym sprzedawcą
-
The Economist: równouprawnienie kobiet w Polsce ma się świetnie
-
Europa: wydarzenia tygodnia 11/2015
-
Miejsce kobiety jest w biznesie?
-
Dobry sprzedawca według Polaków
-
Cechy dobrego sprzedawcy
-
Zarząd spółki pełen kobiet?