Skuteczny marketing szeptany
2009-04-22 11:52
Przeczytaj także: Plotka kontra reklama
4. Szczere przyznanie się
Jeśli błąd jest po stronie firmy, jak najszybciej warto się do niego przyznać, pokazać dokładnie, na czym polegał, dlaczego wystąpił oraz kiedy i jakie procedury wdroży firma, żeby w przyszłości podobnej sytuacji uniknąć. Przy takim postępowaniu mamy szansę na przekucie niepochlebnej plotki w pozytywną relację z klientami.
5. Otwarta komunikacja
Opłaca się udostępnianie internautom jak największej ilości kanałów komunikacji w sprawie sytuacji kryzysowej. Nie warto blokować możliwości publicznej dyskusji na temat problemu ani tym bardziej cenzurować wypowiedzi.
6. Jawne działania
Z argumentami broniącymi wizerunku marki należy dotrzeć do możliwie wszystkich miejsc, gdzie trafiła niepochlebna informacja. We wszystkich tych miejscach należy działać jawnie, bez ukrywania związku z marką.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
oprac. : Aleksander Winciorek / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
-
Marketing szeptany a spam-marketing
-
Audio marketing w świecie online
-
Praca w marketingu i PR: satysfakcja plus stres
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
-
10 trendów w marketingu na 2024 rok
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
-
Personalizacja w marketingu kluczem do wzrostu konwersji
-
Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową