eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi powszechne TP SA w 2008

Usługi powszechne TP SA w 2008

2009-03-16 01:13

Usługi powszechne TP SA w 2008

Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień. Źródło: UKE na podsta © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował analizę wskaźników jakości usługi powszechnej świadczonej przez Telekomunikację Polską S.A. w 2008 r. na podstawie informacji dostarczonych przez Spółkę.

Przeczytaj także: Usługi powszechne TP SA I-VI 2008

Analizy dokonano w odniesieniu do wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia usługi powszechnej oraz wymagań dotyczących świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych (Dz. U. Nr 68, poz. 592) oraz Decyzji Prezesa UKE, z dnia 7 listopada 2006 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(29) i z dnia 29 stycznia 2007 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(43). W prezentowanej analizie przedstawiono trendy zmian poszczególnych wskaźników na przestrzeni lat 2007 – 2008.

W 2008 r. spełnione zostały przez TP we wszystkich strefach numeracyjnych następujące wymagane decyzjami wskaźniki jakości, w tym wszystkie odpowiadające im parametry:

1) czas oczekiwania na przyłączenie do sieci;

fot. mat. prasowe

Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień. Źródło: UKE na podsta

Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień. Źródło: UKE na podstawie danych dostarczonych przez TP S.A. za 2007 r. i 2008 r. – kolejne strefy numeracyjne uszeregowane w sposób narastający

Czas oczekiwania, w którym zrealizowano 95% zamówień wyniósł 19 dni (powinno być co najwyżej 21); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł w ujęciu krajowym 19, natomiast, w ujęciu strefowym parametr ten nie spełniono w 1 strefie; w roku 2007 wynik ten w ujęciu krajowym wyniósł średnio 23 dni (powinno być co najwyżej 22) - w ujęciu strefowym parametr ten spełniono w 27 strefach. Natomiast czas oczekiwania w którym zrealizowano 99% zamówień wyniósł w ujęciu krajowym 23 dni (powinno być co najwyżej 23); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł w ujęciu krajowym 24; w roku 2007 wynik ten w ujęciu krajowym wyniósł średnio 55 dni (powinno być co najwyżej 24) - w ujęciu strefowym wymagania spełniono jedynie w strefie Łomża – 24. Z kolei % zamówień (na przyłączenie do sieci) w uzgodnionym terminie wyniósł 97,48% (powinno być co najmniej 90); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł 97,21; w roku 2007 wynik ten w ujęciu krajowym wyniósł 97,82% (powinno być co najmniej 90%).

2) liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich

W ujęciu krajowym - wyniosła 9,46 (powinna być co najwyżej 11); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł 5,2; w roku 2007 wartość ta (powinna być co najwyżej 11) w ujęciu strefowym nie została spełniona w 19 strefach.

3) czas usunięcia uszkodzenia

Wartości poszczególnych parametrów przedmiotowego wskaźnika w poszczególnych strefach numeracyjnych były zróżnicowane i kształtowały się następująco:
  • czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 18,77 godzin (powinien być co najwyżej 24); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł 18 godzin; w roku 2007 wynik ten wyniósł 19 godzin (powinien być co najwyżej 25),
  • czas oczekiwania na naprawę 95% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 44,36 godzin (powinien być co najwyżej 51); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł 41 godzin; w roku 2007 wynik ten wyniósł 48 godzin (powinien być co najwyżej 52),
  • % uszkodzeń naprawionych w uzgodnionym terminie wyniósł 93,95 % (powinien być co najmniej 90%); dla porównania wynik za I półrocze wyniósł 94,90%; w roku 2007 wynik ten wyniósł 92,70% (powinien być co najmniej 90%).

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: