eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi powszechne TP SA I-VI 2008

Usługi powszechne TP SA I-VI 2008

2008-09-01 03:05

Usługi powszechne TP SA I-VI 2008

Wartość wymagana wskaźnika dostępności © fot. mat. prasowe

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował analizę wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej za I półrocze 2008 r. zrealizowanych przez Telekomunikację Polską S.A.

Przeczytaj także: Usługi powszechne TP SA w 2010

Pismem z dnia 31 lipca 2008 r. Telekomunikacja Polska S.A., zwana dalej „TP” lub „Spółka”, przedstawiła Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej wartość wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej za I półrocze 2008 r. W związku z tym Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił analizę danych TP w tym zakresie.

Wskaźnik dostępności i jego realizacja przez TP

Zgodnie z decyzjami Prezesa UKE, TP w roku 2008 powinna realizować następujące wartości wskaźnika dostępności dla poszczególnych stref numeracyjnych:

fot. mat. prasowe

Wartość wymagana wskaźnika dostępności

Wartość wymagana wskaźnika dostępności

W I półroczu 2008 r. czas oczekiwania, w którym zrealizowano 95 % zamówień, w poszczególnych strefach numeracyjnych był zróżnicowany i wynosił od 15 do 22 dni bieżących, podczas gdy wymagany decyzjami Prezesa UKE wskaźnik ten na rok 2008 wynosi nie więcej niż 21 dni bieżących. TP w jednej strefie numeracyjnej (Kielce) TP nie osiągnęła wymaganego wskaźnika - wyniósł on tam 22 dni bieżące.

Także w przypadku wskaźnika czasu oczekiwania, w którym zrealizowano 99 % zamówień, zauważa się jego zróżnicowanie. Wskaźnik ten w poszczególnych strefach numeracyjnych wynosił od 21 do 75 dni bieżących, podczas gdy wymagany decyzjami Prezesa UKE wskaźnik ten na rok 2008 wynosi nie więcej niż 23 dni bieżące. Aż w 29 strefach numeracyjnych (Kraków, Krosno, Tarnów, Tarnobrzeg, Przemyśl, Rzeszów, Nowy Sącz, Warszawa, Ostrołęka, Częstochowa, Kielce, Skierniewice, Bydgoszcz, Elbląg, Gdańsk, Opole) TP nie osiągnęła wymaganego wskaźnika.

Z kolei wskaźnik % zamówień zrealizowanych w uzgodnionym terminie, określony w decyzjach Prezesa UKE dla roku 2008 na poziomie nie mniejszym niż 90%, zgodnie z obliczeniami TP został osiągnięty przez Spółkę we wszystkich strefach numeracyjnych i wynosił od 92,2 do 99,2%.

Dla porównania, realizacja wskaźnika dostępności w 2007 r. przedstawiała się następująco:

W roku 2007 czas oczekiwania, w którym zrealizowano 95 % zamówień, w poszczególnych strefach numeracyjnych był zróżnicowany i wynosił od 16 do 58 dni bieżących, podczas gdy wymagany decyzjami Prezesa UKE wskaźnik ten wynosił nie więcej niż 22 dni bieżących. Aż w 21 strefach numeracyjnych TP nie osiągnęła wymaganego wskaźnika.

W przypadku wskaźnika czasu oczekiwania, w którym zrealizowano 99% zamówień, w poszczególnych strefach numeracyjnych wskaźnik ten był zróżnicowany i wynosił od 24 do 183 dni bieżących, podczas gdy wymagany decyzjami Prezesa UKE wskaźnik ten wynosił nie więcej niż 24 dni bieżących. Tylko w jednej strefie numeracyjnej (Łomża) TP osiągnęła wymagany wskaźnik.

Wymagany wskaźnik % zamówień zrealizowanych w uzgodnionym terminie, określonych w decyzjach Prezesa UKE na poziomie nie mniejszym niż 90%, został osiągnięty przez Spółkę we wszystkich strefach numeracyjnych i wynosił od 92,9 do 99,7%.

Wskaźniki jakości i ich realizacja przez TP

W I półroczu 2008 r. spełnione zostały przez TP we wszystkich strefach numeracyjnych następujące wymagane decyzjami wskaźniki jakości, w tym wszystkie odpowiadające im parametry:

1) liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich;

Wartość danego wskaźnika w poszczególnych strefach numeracyjnych była zróżnicowana i wynosiła od 3,0 w 1 strefie numeracyjnej (Lublin) do 7,6 także w 1 strefie numeracyjnej (Siedlce).

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: