eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sektor MSP wybiera słowo pisane

Sektor MSP wybiera słowo pisane

2009-03-16 01:12

Młodsza generacja pracowników małych i średnich firm w większym stopniu polega na słowie pisanym i drukowanym podczas podejmowania decyzji niż ich starsi koledzy - wynika z badań opublikowanych przez HP.

Przeczytaj także: MSP: poszukiwanie pracowników trwa

Z badania wynika, że 84% pracowników MSP w wieku 16–24 lat zawsze lub bardzo często korzysta z materiałów pisanych lub drukowanych, przygotowując się do podjęcia ważnych decyzji. Dla porównania, średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosi 77%, a dla najstarszych respondentów w wieku 55–64 lat — tylko 59%.

Ankieta analizująca sposoby wykonywania pracy i podejmowania decyzji objęła małe i średnie firmy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Włoch i Rosji. Wykazała ona również, że pomimo przywiązania do dokumentów papierowych najmłodsza generacja ma najbardziej elastyczne podejście do procesów decyzyjnych.

47% ankietowanych z tej grupy wiekowej zawsze lub bardzo często przygotowuje się do podjęcia ważnych decyzji w drodze do lub z pracy (w porównaniu ze średnią dla wszystkich grup wynoszącą 36%), 38% przeznacza na to czas w weekendy (w porównaniu z ogólną średnią 28%), a 17% — podczas wakacji (w porównaniu z 12%).

Jeśli natomiast patrzeć nie na wiek, lecz na kraj pochodzenia to badania wykazały, że 19% rosyjskich respondentów zawsze lub bardzo często przygotowuje się do podjęcia ważnych decyzji podczas wakacji. Drugie miejsce za Rosją w rankingu pracowników najczęściej myślących o pracy podczas urlopu zajmuje Hiszpania (16%). Na drugim końcu skali znalazły się Francja i Niemcy z odpowiednio 8% i 9%.

Ponadto okazało się, że dla przeciętnego respondenta długopis, papier i materiały drukowane pozostają podstawowymi narzędziami wspierającymi proces podejmowania decyzji. Jak wcześniej wspomniano, aż 77% pracowników małych i średnich firm w całej Europie używa tych narzędzi zawsze lub bardzo często (w porównaniu z 78% w przypadku komputerów osobistych lub laptopów, 51% w przypadku kalkulatorów i 19% w przypadku urządzeń mobilnych, takich jak palmtop lub smartphone).

Pierwsze miejsce pod tym względem zajmują Niemcy. 91% respondentów z tego kraju zawsze lub bardzo często używa długopisu, papieru i materiałów drukowanych podczas podejmowania decyzji. Na końcu znalazła się Holandia ze wskaźnikiem 57%.

Tatiana Fish, dyrektor ds. marketingu produktów LaserJet i rozwiązań dla przedsiębiorstw odpowiedzialna za sektor małych i średnich firm w dziale druku i przetwarzania obrazu HP (HP Imaging & Printing Group) na region EMEA, komentuje: „Mimo rozpowszechnienia treści cyfrowych "klasyczne" narzędzia, takie jak teksty pisane lub drukowane, są równie ważne podczas planowania i podejmowania decyzji w małych i średnich firmach. Z badań wynika, że pracownicy, którzy potrafią podejmować decyzje w sposób najbardziej elastyczny pod względem czasu i miejsca, najczęściej korzystają właśnie z papieru, długopisu i materiałów drukowanych. Tzw. "generacja Y" bardziej polega na klasycznych narzędziach niż inne grupy wiekowe. Opracowując plany i podejmując decyzje poza biurem, osoby te częściej używają papieru niż laptopów lub urządzeń mobilnych”.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: