eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Usługi bankowe wybieramy przez Internet

Usługi bankowe wybieramy przez Internet

2008-12-24 00:04

Usługi bankowe wybieramy przez Internet

Źródła informacji osób, które które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produ © fot. mat. prasowe

Firma Google zapytała internautów o sposób, w jaki szukają informacji o ubezpieczeniach, kontach osobistych, czy kartach kredytowych. Ankietę przeprowadziła dla Google firma Gemius. Celem badania było określenie, jaką rolę odgrywa Internet w zbieraniu informacji i wyborze usług finansowych i ubezpieczeniowych.

Przeczytaj także: Polscy internauci szukają znajomości w sieci

Z badania wynika, że spośród osób, które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produkt bankowy, 39% korzystało z rad profesjonalistów, takich jak przedstawiciele bankowi czy doradcy finansowi. Ciekawe jest jednak to, że Internet aż dla 38% badanych stanowił główne źródło informacji.

fot. mat. prasowe

Źródła informacji osób, które które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produ

Źródła informacji osób, które które w ostatnich 12 miesiącach zakupiły lub wnioskowały o produkt bankowy

Trzech na czterech internautów deklaruje korzystanie z bankowości elektronicznej, co porównując z analogicznym pytaniem postawionym w 2007 roku, daje wzrost z 64% do 75%. Uwagę zwraca szczególnie wzrost zainteresowania produktami ubezpieczeniowymi. W ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 54% ankietowanych ubiegało się lub zakupiło polisę ubezpieczeniową. Mimo, że agent, pracownik banku czy zadowolony klient to wciąż najbardziej wpływowe źródło informacji o produktach ubezpieczeniowych, Internet jest już pierwszym źródłem informacji dla 24% badanych. W celu znalezienia odpowiedniego dla siebie produktu, aż 59% respondentów wspierało się wyszukiwarką, taką jak Google czy Onet.

Z badania wynika, że w odróżnieniu od produktów ubezpieczeniowych, internauci zainteresowani produktem finansowym najchętniej poszukują informacji na stronach internetowych banków - 76% badanych. Wskazuje to na dużą świadomość klientów banków, ale wciąż aż 40% ankietowanych rozpoczynało rekonesans od wyszukiwarki internetowej, a 32% zaglądało do serwisów finansowych, takich jak Bankier.pl. czy Money.pl.

Gdy ankietowani potrzebują pożyczki konsumpcyjnej, najczęściej szukają informacji w Internecie - 34% badanych. Tych, którzy w pierwszej kolejności zdecydowali się na bezpośrednią rozmowę z pracownikiem banku jest mniej, bo tylko 31%. Trzecim źródłem informacji jest telewizja, z której 15% badanych czerpie wiedzę o pożyczkach. Co ciekawe, jeszcze rzadziej niż z telewizji internauci dowiadują się o kredytach konsumpcyjnych od rodziny i przyjaciół, którzy są najczęstszym źródłem informacji jedynie dla 13% ankietowanych.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: