Usługi bankowe wybieramy przez Internet
2008-12-24 00:04
Przeczytaj także: Polscy internauci szukają znajomości w sieci
Inaczej przedstawia się sytuacja, gdy internauta zabiega o nowe konto osobiste. Tu, w odróżnieniu od pożyczek konsumpcyjnych, rodzina i przyjaciele stanowią najczęstsze źródło informacji dla badanych (39%). Ale także rola Internetu przy poszukiwaniu najlepszego konta osobistego jest ogromna. Aż 33% ankietowanych sprawdza oferty właśnie w sieci i niemal 30% dokonuje zakupu online. Internet jest najbardziej popularnym medium ułatwiającym znalezienie informacji o koncie osobistym. Dla porównania, z przekazu telewizyjnego skorzystało 13%, a z prasy jedynie 10% badanych.
W przypadku kart kredytowych, według badania, najpopularniejszym medium okazał się Internet (28% badanych zadeklarowało, że najczęściej korzysta z tego medium), jedynie 8% badanych dowiedziało się o kartach kredytowych z telewizji, a 4% z prasy.
Oczywiście rola profesjonalnego doradcy okazywała się największa, gdy badani szukali informacji na temat kredytów hipotecznych. Najczęściej o ten produkt pytano doradców finansowych i przedstawicieli banków (36%), z rodziną i przyjaciółmi rozmawiało na ten temat 26% badanych. Z listy mediów liderem znów okazał się Internet, gdzie kredyt hipoteczny był najczęściej poszukiwanym produktem w ostatnich 12 miesiącach.
„Trend ten będzie się rozwijał wraz z rosnącą liczbą użytkowników Internetu w Polsce. Coraz częściej odwiedzają oni strony www instytucji finansowych i posługują się wyszukiwarkami. Dlatego powinni mieć możliwość trafienia za ich pośrednictwem tam, gdzie będą mogli wnioskować o produkt, który ich rzeczywiście interesuje. Oznacza to, że instytucje finansowe - zarówno banki, jak i firmy ubezpieczeniowe – powinny rozwijać korzystanie z kanału reklamowego i sprzedażowego, jakim jest Internet, optymalizować strony, poprawiać nawigację i efektywność procesów sprzedażowych online. Informacja o produktach bankowych w sieci powinna stanowić prostą odpowiedź na zapotrzebowanie już zaangażowanego w zdobywanie wiedzy internauty” powiedział Jerzy Warchałowski, Finance Industry Head, Google Polska.
Informacje o badaniu
Ankietę wśród ponad 3 tysięcy użytkowników Internetu w wieku od 18 do 54 lat przeprowadziła dla Google firma Gemius.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czas wolny chętnie spędzamy w internecie
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Ile kosztuje dostęp do internetu? W Polsce najlepsze oferty
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Internauci pod lupą: co interesowało nas w święta?
-
Ponad połowa Polaków nie wyobraża sobie życia bez Internetu
-
Ukryte koszty wolnego Internetu - jak firmy tracą na słabym Internecie?
-
Hejting w sieci: Internauci chcieliby z nim walczyć
-
"Zacne suchary" podbijają Internet