eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Europa: uzależnienie od Internetu rośnie

Europa: uzależnienie od Internetu rośnie

2008-11-26 12:11

Przeczytaj także: Sprzedaż notebooków I 2005

"Generacja Y używa swoich notebooków w inny sposób niż dzisiejszy przeciętny klient, oczekując, że ktoś dostarczy im nadzwyczajnych atrakcji wizualnych, do których przyzwyczajeni są w życiu codziennym. Ma to odniesienie zwłaszcza do gier na high-end PC oraz do oglądania filmów. AMD koncentruje się na zapewnieniu klientom następnych pokoleń możliwości oglądania filmów w Hollywoodzkiej jakości obrazu, która daje wrażenie rzeczywistości bez konieczności rezygnowania z zalety mobilności komputera," powiedział Jochen Polster, AMD.

Wyniki cenowe

Różnorodność zastosowania notebooków przez klienta oznacza, że ludzie postrzegają je teraz jako poważny zakup a decyzję zakupu opierają na różnych czynnikach. Ponieważ portfele w Europie stają się szczuplejsze, klienci oczekują dobrych właściwości ale w korzystnej cenie. 80% ankietowanych powiedziało, że koszt wpłynął na decyzję zakupu ich komputera. Zaskakująco, europejscy respondenci stwierdzili, że woleli by wydać więcej pieniędzy na komputer stacjonarny niż notebooka, szacując, że na następny komputer wydadzą średnio 792 euro, w porównaniu do jedynych 713 euro na notebooka.

"Pierwotnie notebooki były droższe niż komputery stacjonarne ale badanie pokazuje, że obecnie rynek wyrównał się a klienci są nawet gotowi zainwestować więcej w komputer stacjonarny," powiedział Jochen Polster, AMD. "Klienci zaczęli postrzegać komputery stacjonarne, jako multifunkcyjne urządzenia stanowiące alternatywę dla PVR, Blu-ray i telewizji. Żyjemy w erze, w której komputery osobiste stanowią w naszych domach multimedialne centra, zapewniające możliwość tworzenia, dostępu i używania rozrywki. W takiej też formie wejdą do domów przyszłości."

Całkowity wzrost sprzedaży notebooków

Ostatnie badanie rynku przeprowadzone przez firmę analityczną International Data Corporation - IDC potwierdziło, że wysyłka komputerów osobistych w EMEA zwiększyła się o 27% w trzecim kwartale 2008 r., w porównaniu do tego samego kwartału w 2007 r. Raport wykazał, że notebooki nieustannie napędzają rynek z całkowitym wzrostem sprzedaży na poziomie 52% a klienci z Zachodniej Europy nie dają znaków by mieli zmniejszyć popyt, który generują. "European Connectivity Study" firmy AMD potwierdziło ten raport, pytając respondentów, o to, jaka będzie ich następna zmiana komputera. 48% ankietowanych odpowiedziało, że wybierze notebooka, 32% - komputer stacjonarny a 14% respondentów zakupi netbooka (mini notebooka). Te dane mogą również sugerować, że mimo iż popyt na wszystkie typy komputerów pozostaje mocny a tylko 6% respondentów nie jest zdecydowana jaki typ komputera wybrać przy następnym zakupie, notebooki i tak pozostaną wciąż najbardziej popularnym urządzeniem.

"Modele użytkowania komputerów stacjonarnych i notebooków zmieniają się drastycznie. Komputery stacjonarne objęły rolę domowego centrum rozrywki a notebooki są wybierane coraz częściej bo umożliwiają mobilny dostęp do bogatej oferty multimedialnej," powiedziała Eszter Morvay, Senior Research Analyst, European Personal Computing w IDC. "W chwili gdy klienci stają się coraz lepiej wyedukowani, ich decyzje przy zakupie są coraz częściej kierowane lepszymi okazjami cenowymi. Design, treść i łatwość użycia, są czołowymi kryteriami podczas wyboru nowego notebooka. Dlatego też klientom należy przedstawiać ofertę bogatych we właściwości komputerów za rozsądną cenę."

poprzednia  

1 2

oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: