eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najpopularniejsze notebooki: Toshiba liderem

Najpopularniejsze notebooki: Toshiba liderem

2007-09-05 10:06

Najpopularniejsze notebooki: Toshiba liderem

Częstotliwość wejść w poszczególne wartości marek, VI 2006 - V 2007. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Popularność notebooków zwiększa się w Polsce od kilku lat w iście rekordowym tempie. Coraz częściej decydujemy się na zakup drugiego lub nawet trzeciego komputera przenośnego - zwracając uwagę na czas pracy baterii, wagę i kształt urządzenia czy jego ergonomię - wynika z raportu portalu Skapiec.pl.

Przeczytaj także: Sprzedaż komputerów w górę

Zmieniają się też preferencje klientów w zakresie poszukiwanych marek. Zmiany te rysują się wyraźnie w kolejnym raporcie przygotowanym przez serwis porównujący ceny Skapiec.pl - "Preferencje zakupowe użytkowników serwisu Skapiec.pl w okresie od czerwca 2006 do maja 2007 roku w kategorii Notebooki w dziale Komputery".

W okresie czerwiec 2006 - maj 2007 najbardziej pożądaną marką okazała się Toshiba, która w opisywanym okresie stanowiła 20,65 proc. wszystkich wyborów Internautów. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się notebooki z logo Asusa - 18,55 proc. wyborów. Trójkę najważniejszych graczy zamknął zaś HP - 17,53 proc.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość wejść w poszczególne wartości marek, VI 2006 - V 2007.

Częstotliwość wejść w poszczególne wartości marek, VI 2006 - V 2007.

Jedną z istotniejszych zmian - w porównaniu z wynikami uzyskanymi w 2005 roku i pierwszym kwartale 2006 roku - jest zmiana faworyta. Mowa o awansie Toshiby o jedno oczko. W 2005 roku Toshiba plasowała się za Acerem, który bił wówczas rekordy popularności.

Skoro mowa o Acerze, warto bliżej przyjrzeć się temu producentowi. Fenomenalne wręcz zainteresowanie notebookami tej marki przekształciło się znienacka w równie intensywny spadek popularności.

W 2005 roku Acer odnotował 28,91 proc. wszystkich wyborów użytkowników Skapiec.pl, a w pierwszym kwartale 2006 nawet 31 proc. To był ogromny sukces. Wyniki z ostatnich kilkunastu miesięcy różnią się diametralnie - notebookami marki Acer interesowało się jedynie 17,25 proc. użytkowników Skąpca.

Skąd taki nagły spadek zainteresowania Acerem?

Jedna z teorii wiąże się z negatywnym postrzeganiem produktów tejże marki. W 2006 roku w powszechnej opinii Internautów zapanował pogląd, że notebooki Acera są zdecydowanie gorszej jakości od produktów jego rynkowych konkurentów.

- Postanowiliśmy w związku z tym sprawdzić, jak przedstawia się średnia ocena jakości notebooków poszczególnych marek, w ramach naszego serwisu - informuje Mariusz Janiszewski, właściciel serwisu Skapiec.pl. Każdy z użytkowników Skąpca ma możliwość ocenienia konkretnego produktu w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza "słaby", a 10 - "super". Wyniki przedstawiają się następująco:
  • HP - 8,56
  • Asus - 8,31
  • Toshiba - 7,93
  • Acer - 7,39

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: