eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kupno laptopa: preferencje konsumentów

Kupno laptopa: preferencje konsumentów

2014-02-04 10:55

Kupno laptopa: preferencje konsumentów

Asus deklasuje rywali © Scanrail - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Tocząca się już od pewnego czasu rywalizacja o tytuł najpopularniejszego urządzenia mobilnego nie została jeszcze rozstrzygnięta. Choć znawcy rynku technologii coraz częściej przyznają go tabletom i smartfonom, decyzja o dyskwalifikacji laptopów w tym zaciętym wyścigu nie została jeszcze przesądzona. Dowodzi tego między innymi najnowszy raport Porównywarki Cen Okazje.info, który pozwala przypuszczać, że dla większości Polaków notebooki długo jeszcze pełniły będą rolę podstawowego narzędzia, służącego do pracy i korzystania z Internetu.

Przeczytaj także: Telewizory: preferencje konsumentów

Z analizy dokonanej przez specjalistów Okazje.info wynika, że laptopy nadal są najliczniejszą grupą produktową kategorii Komputery, obejmującą blisko 6 tysięcy modeli i tym samym, generującą najwięcej, bo 14,5% odsłon w swojej kategorii. Tak bogata oferta pozwala Internautom na wybór sprzętu idealnie wpisującego się w miarę ich potrzeb. Jak pokazują zebrane dane, aż 30% użytkowników poszukiwało nowego notebooka wykorzystując filtr producenta, dla 24% - głównym kryterium była cena sprzętu.

- Tak, jak w przypadku innych urządzeń technologicznych, również podczas zakupu notebooka staramy się znaleźć najlepsze konfiguracje sprzętowe znanych producentów na jakie możemy sobie tylko pozwolić – mówi Bartłomiej Adel Vent, specjalista Okazje.info. - Tendencję, zgodnie z którą zaufana marka oraz przystępna cena występują w roli kluczowych czynników determinującym większość decyzji zakupowych, potwierdza również ranking laptopów, cieszących się w ubiegłym roku wśród Internautów największa popularnością. Czołowe pozycje przypadły w udziale laptopom w cenie do 2500 zł, z tak zwanego segmentu SOHO (Small Office & Home), czyli modelom sprawdzającym się zarówno w roli komputera do pracy biurowej, jak i gwarantującym komfort użytkowania w warunkach domowych – dodaje.

fot. Scanrail - Fotolia.com

Asus deklasuje rywali

Na drugim miejscu podium, z wynikiem niższym o niemal 30 punktów procentowych (13%) uplasował się Dell, na trzecim, generujący nieco ponad 11% odsłon - Samsung.


WYBRANE WYNIKI BADANIA
Laptop kontra tablet

Pod koniec 2013 roku, Consumer Lab – jednostka szwedzkiej firmy Ericsson, analizująca trendy konsumenckie w obszarze telekomunikacji, przeprowadziła badanie, dotyczące praktyk w korzystaniu z Internetu mobilnego. Wynika z niego miedzy innymi, ze Polacy choć chętnie i często łączą się z siecią, zazwyczaj dokonują tego przy pomocy notebooka. Wiele wskazuje wiec na to, ze mimo rosnącej popularności tabletów i smartfonów, dla polskich Internautów laptop jeszcze długo odgrywał będzie role podstawowego narzędzia, umożliwiającego przejście do trybu online.

Potwierdza to również analiza dokonana przez specjalistów Okazje.info – laptopy nadal są najliczniejsza grupa produktowa kategorii Komputery, obejmująca blisko 6 tysięcy modeli i tym samym, generująca najwięcej odsłon (14,5%) w swojej kategorii.

Sezon na laptopy

Laptopy, cieszą się największym zainteresowaniem ze strony Internautów od końca grudnia do lutego. Taki rozkład popularności wynika najprawdopodobniej z faktu, iż notebooki nie są sprzętem z najniższej półki cenowej, dlatego z ich zakupem warto poczekać do okresu poświątecznych wyprzedaży.

Drugi, stosunkowo wysoki poziom odsłon kategorii Laptopy przypada na miesiące jesienne - wtedy sprzętu tego typu poszukują uczniowie i studenci, rozpoczynający kolejny etap swojej edukacji.

 

1 2 3

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: