eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kupno laptopa: preferencje konsumentów

Kupno laptopa: preferencje konsumentów

2014-02-04 10:55

Przeczytaj także: Telewizory: preferencje konsumentów


Niełatwa decyzja. Czym kierujemy się podczas poszukiwań laptopa?

Na stronach Porównywarki kategoria Laptopy obejmuje blisko 6 tysięcy modeli. Dokonanie najwłaściwszego wyboru spośród tak bogatej oferty nie jest wiec łatwym zadaniem. Jak pokazują zebrane dane, trend dotyczący preferencji zakupowych Internautów, zaobserwowany przez analityków Okazje.info podczas tworzenia raportów na temat innych urządzeń technologicznych (wśród których znalazły się m.in. telewizory, smartfony, czy tablety), dotyczy również notebooków.

Konsumenci planujący zakup laptopa, w swoich poszukiwaniach posługują się w pierwszej kolejności
filtrami producenta oraz ceny. Marka notebooka była najważniejszym z czynników, determinujących wybór dla niemal 30% użytkowników Porównywarki. 24% Internautów kierowało się przede wszystkim cena sprzętu. Stosunkowo duża liczba konsumentów wybierała laptopy na podstawie przekątnej danego modelu, przyczyniając się tym samym do zajęcia przez wielkość matrycy, z wynikiem 18,5%, trzeciego miejsca wśród najczęściej wybieranych filtrów. W stosunku do podium, pozostałe parametry tej grupy produktowej, cieszyły się wyraźnie mniejszym zainteresowaniem.

fot. mat. prasowe

Czym kierujemy się podczas poszukiwań laptopa?

Konsumenci planujący zakup laptopa, w swoich poszukiwaniach posługują się w pierwszej kolejności filtrami producenta oraz ceny. Marka notebooka była najważniejszym z czynników, determinujących wybór dla niemal 30% użytkowników.


Procesor zainstalowany na urządzeniu interesował 11% odwiedzających kategorie Laptopy, nieco ponad 9% użytkowników zwracało uwagę na system operacyjny, 6% na pamięć RAM. Bardzo niska popularnością cieszyły się takie elementy i cechy wyposażenia notebooków, jak pojemność dysku (0,9%), karta graficzna (0,8%) i częstotliwość procesora (0,4%).

Planując zakup notebooka oraz innych urządzeń technologicznych, szukamy najlepszych konfiguracji
sprzętowych znanych producentów na jakie tylko możemy sobie pozwolić. Z tego właśnie powodu to marka budząca powszechne zaufanie oraz cena, niestanowiąca zbyt dużego obciążenia dla domowego budżetu są czynnikami determinującym większość decyzji zakupowych.

Intensywny rozwój technologii powoduje pojawianie się na rynku wciąż nowych, doskonalszych modeli, w których rozbudowany pakiet funkcjonalności idzie w parze z cena zbyt wysoka dla większości domowych budżetów. Z tego właśnie powodu aspekt technologiczny, dla przeważającej części Internautów jest wartością drugorzędną.

Producent - Asus deklasuje rywali

Niekwestionowanym liderem wśród producentów laptopów okazał się Asus. Te tajwańską markę, obecna na rynku elektroniki już od 25 lat, wybrało ponad 40% użytkowników Porównywarki. Na drugim miejscu podium, z wynikiem niższym o niemal 30 punktów procentowych (13%) uplasował się Dell, na trzecim, generujący nieco ponad 11% odsłon - Samsung.

fot. mat. prasowe

Producent

Niekwestionowanym liderem wśród producentów laptopów okazał się Asus. Te tajwańską markę, obecna na rynku elektroniki już od 25 lat, wybrało ponad 40% użytkowników Porównywarki.


W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych marek znalazły się również: Lenovo (8,9%), HP (8,2%), Toshiba (7,1%), Acer (4%), Sony (3%), Apple (2%) oraz MSI (0,7%). Jak pokazują zebrane dane, Internauci preferują wiec dobrze rozpoznawalne marki, oferujące produkty o atrakcyjnym współczynniku ceny do jakości.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: