eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Poczta Polska: jakość usług w 2007

Poczta Polska: jakość usług w 2007

2008-05-21 13:49

Przeczytaj także: Usługi pocztowe: uwolnienie rynku w 2013


Liczba złożonych w 2007 roku reklamacji powszechnych usług pocztowych świadczonych przez operatora publicznego.

fot. mat. prasowe

Struktura reklamacji usług pocztowych w 2007 r.

Struktura reklamacji usług pocztowych w 2007 r.

W 2007 roku zostało złożonych 244 457 reklamacji dotyczących powszechnych usług pocztowych, co stanowiło 0,3% wszystkich zrealizowanych przez operatora publicznego usług powszechnych (77 476 100), podlegających reklamacjom zgodnie z w/w rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, z czego 211 075 (blisko 86,34%) reklamacji było związanych z przesyłkami w obrocie krajowym, a 33 382 (13,66%) w obrocie zagranicznym.

fot. mat. prasowe

Liczba reklamacji usług powszechnych w obrocie krajowym.

Liczba reklamacji usług powszechnych w obrocie krajowym.

Najwięcej zgłoszonych reklamacji w obrocie krajowym w 2007 r. dotyczyło listów poleconych (ponad 70% wszystkich reklamacji). Najmniej reklamacji złożono w zakresie przesyłek z zadeklarowaną wartością (listy wartościowe - 0,14%, paczki wartościowe – 0,6%).

Blisko 95% reklamacji powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym dotyczyło zaginięć przesyłek/przekazów pocztowych. Najmniej reklamacji dotyczyło ubytku, uszkodzenia lub zepsucia zawartości w przesyłkach. Reklamacje te stanowią zaledwie 1,08% wszystkich zgłaszanych reklamacji.

fot. mat. prasowe

Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w obrocie zagranicznym w ogólnej liczbie reklamacji w 2007

Udział poszczególnych rodzajów przesyłek w obrocie zagranicznym w ogólnej liczbie reklamacji w 2007 r.

Znaczna część reklamacji dotycząca zaginięcia przesyłek/przekazów pocztowych jest traktowana przez Pocztę Polską jako nieuzasadnione (77,94%).

Najwięcej zgłoszonych reklamacji w obrocie zagranicznym w 2007 r. dotyczyło przesyłek listowych poleconych (ponad 65% wszystkich reklamacji). Najmniej reklamacji złożono w zakresie przekazów pocztowych (0,44%).

fot. mat. prasowe

Wniesione reklamacje w 2005 i 2006 r. w podziale na usługi.

Wniesione reklamacje w 2005 i 2006 r. w podziale na usługi.

Podobnie, jak w przypadku reklamacji powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym, przeważająca część reklamacji w obrocie zagranicznym dotyczy zaginięcia przesyłek/przekazów pocztowych (ponad 95%). Pozostałe reklamacje stanowią zaledwie 1,08% wszystkich reklamacji.

Z przedstawionych danych wynika również, iż ponad 4 razy częściej reklamacja dotycząca zaginięcia przesyłki w obrocie zagranicznym jest uznawana za nieuzasadnioną niż za uzasadnioną. W przypadku reklamacji dotyczących ubytku, uszkodzenia lub zepsucia zawartości w przesyłkach ilość reklamacji nieuzasadnionych kształtuje się na poziomie zbliżonym do ilości reklamacji uzasadnionych. Podobne tendencje występowały także w 2005 roku i 2006 roku.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: