eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008

Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008

2008-05-26 00:55

Przeczytaj także: Rozwój firm a kadra zarządzająca 2010


fot. mat. prasowe

Inwestycje związane z poinformowanymi i zaangażowanymi klientami

Inwestycje związane z poinformowanymi i zaangażowanymi klientami













Menadżerowie, wśród których przeprowadzono badanie przewidują, że inwestycje mające na celu zaspokojenie oczekiwań nowych i wymagających klientów wzrosną w ciągu najbliższych trzech lat o 22 procent.

Najbardziej wyraźny nacisk na inwestycje dostrzegalny jest w grupie liderów rynkowych. Prezesi i dyrektorzy generalni firm o wyższym wzroście zysku netto wskazują, że inwestycje kierowane do „dobrze poinformowanych klientów” w ciągu najbliższych trzech lat wzrosną o 36 procent. Większość tych inwestycji będzie ukierunkowana na nowe możliwości operacyjne, które poprawiają współpracę i podnoszą innowacyjność produktów.

Analiza wykazuje duży wpływ „dobrze poinformowanych klientów” także na wzrost inwestycji w szerszej perspektywie geograficznej. W Europie badani CEO wskazali, że w ciągu najbliższych trzech lat planują 23 procentowy wzrost inwestycji skierowanych do tej grupy klientów.

Ekspansja Klientów świadomych znaczenia CSR

fot. mat. prasowe

Wpływ oczekiwań klientów wobec firm w obszarze odpowiedzialności społecznej

Wpływ oczekiwań klientów wobec firm w obszarze odpowiedzialności społecznej

Badani CEO byli zgodni, że oczekiwania klientów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu („corporate social responsibility” – CSR) rosną, a także, że CSR odegra znaczącą rolę w procesie różnicowania przedsiębiorstwa w przyszłości. Klienci zwracają uwagę na profil CSR firmy i mają coraz większe wymagania odnośnie jej produktów i usług, a nawet kanałów dostaw. Aby lepiej zrozumieć i dotrzeć do nowej kategorii świadomych społecznie klientów, ankietowani menedżerowie planują zwiększenie w ciągu kolejnych trzech lat inwestycje w tym zakresie o 25 procent.

Analiza ta ujawnia również, że, mimo iż w ciągu ostatnich czterech lat troska CEO o sprawy dotyczące środowiska naturalnego wzrosła dwukrotnie, nie rozłożyła się ona równomiernie na wszystkie kraje świata. CEO państw Azji i Europy charakteryzują się największą troską o sprawy związane z ekologią, tuż za nimi znajdują się przedstawiciele państw Ameryki Północnej i Południowej.

Ankietowani menedżerowi zaznaczyli, że reputacja związana z CSR jest istotnym narzędziem przyciągającym pracowników i zachęcającym ich do pozostania w firmie. Badani wskazali, że CSR jest kluczowym elementem pozwalającym utrzymać ich firmom udziały w rynku.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: