Starlink: reklama w telewizji I-VI 2007
2007-07-28 01:01
Przeczytaj także: Reklama w telewizji I-VI 2007
Firmy coraz więcej wydają na reklamę telewizyjną. Według obliczeń domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu 2007 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła o 16,4 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promocję 1,626 mld zł. Rok wcześniej była to kwota 1,397 mld zł.W pierwszym półroczu, pod względem wzrostu przychodów, górą była grupa TVN. Zwiększyła ona przychody o 17 proc. do 522 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się grupa TVP. Publiczny nadawca zebrał z reklam o 14 proc. więcej niż przed rokiem, a rzeczywiste wpływy wyniosły 584 mln zł. Najwolniej przychody rosły Polsatowi - zwiększyły się o 8 proc. do 409 mln zł.
I półroczu firmy wydały na reklamę w telewizji 1,6 mld zł. Przychody netto 26 stacji, które ocenił Starlink, wzrosły w pierwszym półroczu o 13 proc. do 110 mln zł. Dynamika jest jednak bardzo różna - niektórych stacji, jak na przykład TVN24, wynosi kilkadziesiąt procent, innych - zaledwie kilka. Widzów zyskują stacje tematyczne - podaje GP.
Dane Starlinka pokazują przychody netto, uwzględniające stosowane przez telewizje rabaty.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.