Last.fm sprzedany za 280 mln USD
2007-06-01 01:02
Przeczytaj także: Moja Generacja dla społeczności Gadu-Gadu
CBS jest kolejnym koncernem, który zdecydował się na zakup serwisu tworzonego w nurcie web 2.0. W 2005 r. News Corp. zakupiło portal MySpace za 580 mln dol., rok później Google wydał 165 mld dol. na zakup serwisu YouTube.Last.fm to brytyjski serwis cieszący się szczególnie dużą popularnością w takich krajach jak Niemcy, USA, Brazylia, Japonia i Polska. Powstał 5 lat temu, obecnie ma już ponad 15 mln aktywnych użytkowników. Serwis umożliwia użytkownikom kontaktowanie się z członkami społeczności o podobnych preferencjach muzycznych, tworzenie własnych stacji radiowych i oglądanie wideoklipów. Posiada również unikalny system, który śledzi upodobania muzyczne słuchaczy i na ich podstawie rekomenduje utwory innym użytkownikom.
CBS jest właścicielem 179 stacji radiowych w USA, co czyni go największym koncernem radiowym w kraju. Głównym argumentem przemawiającym za kupnem Last.fm był dla CBS fakt, że jest to jedna z najszybciej rozwijających się obecnie internetowych społeczności muzycznych. Dzięki Last.fm koncern chce dotrzeć do młodszych odbiorców.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Jak zaistnieć na Instagramie?
-
Dlaczego LinkedIn zarabia?
-
Twitter niemal w połowie martwy?
-
Rok 2013 w social media: wygrana Lewego
-
Twitter: kogo obserwują polscy politycy?
-
Jak skutecznie szukać pracy w finansach?
-
Facebook uległ reklamodawcom. Reklamy znikną z kontrowersyjnych stron
-
Bill Gates popiera Open Science
-
Kadra zarządzająca w social media I-III 2013