eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach II 2007

Branża PR w mediach II 2007

2007-03-15 00:02

Branża PR w mediach II 2007

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Lutowe zestawienie publikacji na temat public relations zostało zdominowane przez promocję polskich miast. Pod ostrzałem uwag specjalistów znalazły się zarówno wizerunek Polski za granicą, jak i odpowiedzialni za niego politycy.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2007

Lutowy raport wizerunkowy obejmuje 132 publikacje dotyczące branży public relations. 39 materiałów poświęcono PR-owi Polski i polskich miast, a 27 – CSR-owi. Połowę materiałów (68) znaleziono w mediach informacyjnych, natomiast 47 w biznesowo-gospodarczych. Ponad 55% materiałów pochodziło z mediów ogólnopolskich, a 81 materiałów na temat public relations ukazało się na łamach dzienników.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.





W lutym przekazy o public relations zostały wyraźnie zdominowane przez PR Polski – publikacje te to głównie artykuły dotyczące promocji miast i regionów. Pisano m.in. o pomysłach promocyjnych w Toruniu, Rzeszowie, Wrocławiu i na Górnym Śląsku. Na łamach Gazety Samorządu i Administracji Elżbieta Pałys radziła jak ułożyć i poprowadzić strategię marketingową miast, bo, jak powiedział cytowany przez autorkę Mateusz Zmyślony z Grupy Eskadra, „Żadna marka nie jest na tyle silna, by poradziła sobie samodzielnie”.

Pod ostrzałem uwag specjalistów znalazły się także wizerunek Polski za granicą i wizerunek samej minister spraw zagranicznych Anny Fotygi. Jan Cieński na łamach Unii&Polski pisał, że Polska „jeszcze kilka lat temu (...) miała, w tej części Europy, najjaśniejszy i najbardziej pozytywny image” nawet jeśli „zawsze w tle (...) zostawał starszy (...) wizerunek kraju, jako państwa antysemickiego, nacjonalistycznego, ultra-katolickiego, leniwego, niechlujnego i szarego, gdzie konie jeszcze orzą pola”. Jednym z głównych czynników, jakie miałyby być odpowiedzialne za taki stan rzeczy, są, zdaniem Cieńskiego, działania poszczególnych polityków, które często oceniane są bardzo niekorzystnie przez zagraniczne media.

Natomiast w „Faktach” w TVN24 Wiesław Gałązka, specjalista ds. wizerunku, oceniał wizerunek Anny Fotygi. „To przełykanie śliny, bardzo zła minka, jak mówi, jakie ma ruchy, jaki ma sposób patrzenia - jest to pełna słabość(…). Dyplomacja jest to sztuka mówienia komuś, żeby poszedł do diabła, a ten ktoś się cieszy na podróż - pani Anna Fotyga nie ma tej umiejętności” – podsumował Gałązka.

W lutowym rankingu po raz pierwszy rozróżniliśmy osoby cytowane od wzmiankowanych w kontekście PR-u. Zestawienie pokazało, że najczęściej cytowano Dariusza Tworzydło, a wzmiankowano – Marcina Czyżniewskiego. Najbardziej widoczna agencja PR w mediach to w lutym Euro RSC Sensors.
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: