Phishing coraz groźniejszy
2006-12-04 00:26
Przeczytaj także: Trojany a oszustwa internetowe
Pieniądze utracone w wyniku phishingu są niemal nie do odzyskania. Średnia kwota pieniędzy, jaką konsumenci odzyskali po atakach phishingu wyniosła w 2005 roku 80 proc., ale w 2006 roku, wielkość ta spadła do 54 proc.
fot. mat. prasowe
Tabela 3: Średni odsetek odzyskanych kwot pieniędzy, utraconych po ataku phishingu w latach 2004 i 2
“Cyberprzestępcy odchodzą powoli od bezpośredniego atakowania banków i zaczynają naciskać na mniej konwencjonalne marki i /lub stosują trudne do wykrycia metody socjotechniczne do uzyskania korzyści finansowych.” –twierdzi Litan i dodaje –„Środki zaradcze, takie jak wykrywanie phishingu i ciągła kontrola stosowane przez banki i dostawców usług internetowych oraz inne podmioty nie są wystarczająco rozpowszechnione i efektywne.”
Oczywiście phishing nie będzie działał, jeśli użytkownik nie kliknie. Niestety użytkownicy kilkają bardzo dużo. Jak wynika z badań Gartnera, szacuje się, iż 24,4 miliona Amerykanów w 2006 roku kliknęło w niebezpieczne e-maile, co stanowiło wzrost w stosunku do 2005 roku, kiedy liczba ta wyniosła 11,9 miliona.
fot. mat. prasowe
Tabela 4: Ilość użytkowników Internetu w Stanach Zjednoczonych, którzy kliknęli w niebezpieczne e-ma
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Konta online podatne na kradzież tożsamości
-
Jak nie stać się ofiarą cyberprzestępstwa?
-
3 najważniejsze zasady bezpieczeństwa danych w sieci
-
5 sposobów na zwiększenie swojego bezpieczeństwa online
-
Sposobów na wyłudzenie danych osobowych przybywa
-
Fałszywe linki i vishing, czyli nietypowe ataki hakerskie
-
Uważaj na SIM-swapping
-
Jak cyberprzestępcy kradną dane kart płatniczych?
-
Zagrożenia w sieci: spokój mąci nie tylko phishing