eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Hipermarkety w oczach klientów

Hipermarkety w oczach klientów

2006-10-28 00:16

Przeczytaj także: Polscy konsumenci a hipermarkety


Tak złe opinie odzwierciedlają wizerunek branży, na który złożyły się wydarzenia dotyczące właściwie tylko kilku firm. Minione lata przyniosły liczne publikacje prasowe na temat protestów pracowników, procesów sądowych czy np. powstawania stowarzyszenia skupiającego pracowników poszkodowanych przez jedną z sieci handlowych.

Wszystko to, z wizerunkowego punktu widzenia, rzutuje w bardzo istotny sposób na społeczną percepcję branży handlu detalicznego. Kłopoty jednej sieci rzutują na odbiór wszystkich. Biorąc to pod uwagę, należy stwierdzić, że komunikacyjna sytuacja sieci super- i hipermarketów jest dużo gorsza niż przedsiębiorstw innych branż.

fot. mat. prasowe

Czy super- i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich pracowników

Czy super- i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich pracowników

Oczywiście opinie na temat uczciwości marketów jako pracodawców są zróżnicowane w poszczególnych grupach zawodowych, społecznych. Relatywnie najlepsze są wśród pracowników branży handlowej, wśród których odsetek pozytywnych ocen jest zdecydowanie najwyższy i sięga 15%. Może to oznaczać, że wizerunek branży jest dużo gorszy, niż rzeczywistość. Najniżej uczciwość sieci supermarketów i hipermarketów oceniają natomiast m.in. użytkownicy Internetu (73% odpowiedzi „raczej nie” i „zdecydowanie nie”). Surowsi są też w swoich ocenach mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem, najmłodsi.

fot. mat. prasowe

Czy super- i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich klientów

Czy super- i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich klientów


Znacznie lepiej Polacy oceniają natomiast uczciwość sieci wobec swoich klientów. Tutaj opinie rozkładają się zupełnie inaczej. Ogółem, 39% Polaków deklaruje, że markety są uczciwe wobec klientów. W niektórych grupach oceny były dużo lepsze – np. 45% osób z wyższym wykształceniem wskazało odpowiedź „zdecydowanie tak” i „raczej tak”. Podobnie odpowiadali też pracownicy na stanowiskach kierowniczych, menedżerowie (49%), pracownicy firm handlowych (45%).


Informacje o badaniu
Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Do pobrania: raport .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Reklama radiowa IX 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: