Handel elektroniczny w Europie
2006-09-28 00:20
Przeczytaj także: Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
„Te pięć wiodących gospodarek to nie jedyne rynki e-commerce w Europie.” – podkreśla Grau. „Również Holandia, Szwecja, Szwajcaria i Norwegia mają aktywnych kupujących w Internecie. Zaś w ciągu kolejnej dekady Polska i inne kraje Europy Wschodniej także staną się poważnymi rynkami handlu elektronicznego” – dodaje.
fot. mat. prasowe
Jak szacuje eMarketer, w 2006 roku internetowe sklepy w Zachodniej Europie sprzedadzą produkty i usługi o wartości 97 miliardów dolarów (włączając w to sprzedaż wycieczek, biletów na różne wydarzenia i multimediów).
fot. mat. prasowe
Rynek ten rośnie obecnie w tempie 37 proc., ale zwolni o połowę do końca dekady. Według szacunków eMarketera rynek e-commerce w USA osiągnie tempo wzrostu między 15 a 25 proc. w ciągu kolejnych czterech lat.
Czynniki rynkowe i socjo-ekonomiczne mają wpływ na kształtowanie się e-commerce w każdym z europejskich krajów. Zrozumienie tych podobieństw, tak samo jak i różnic, stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu w Internecie i uniknięcia katastrofy.
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Logistyka e-commerce pod presją
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
-
BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę